نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر

نحوه استفاده موثر از هشتگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

نوبت به تبلیغ نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی می رسد ، هشتگ ها راهی عالی برای افزایش بازدید، لایک و اشتراک گذاری هستند. هشتگ که قبلاً به عنوان علامت پوند (#) شناخته می شد، راهی است برای اینکه محتوای شما را برای مخاطبان فراوان آن شبکه ها قابل کشف کند. در این مطلب تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ به نکاتی پیرامون نحوه استفاده موثر از هشتگ ها اشاره می کند.

هشتگ ها ابتدا به طور گسترده در توییتر مورد استفاده قرار گرفتند ، اما در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست و تیک تاک رایج شده اند. تسلط بر هشتگ راهی قدرتمند برای جذب مخاطبان و افزایش تأثیر اجتماعی خود بدون هیچ هزینه ای جز زمانی که برای انجام تحقیقات و توجه به روندها صرف می کند، به شما می دهد.

با استفاده صحیح، هشتگ ها به افراد علاقه مند به موضوع شما کمک می کند تا شما را پیدا کنند و به گسترش نفوذ و فالوورهای شما کمک می کند.

هشتگ چیست؟

هشتگ یک کلمه یا عبارت کلیدی است که قبل از علامت هش (#) قرار می گیرد. از آن در یک پست در رسانه های اجتماعی استفاده می شود تا به کسانی که ممکن است به موضوع شما علاقه مند باشند کمک کند تا بتوانند هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی یا هشتگ خاص، آن را پیدا کنند. به جلب توجه به پست های شما و تشویق تعامل کمک می کند.

با هشتگ ها چه می کنید؟

هنگامی که از یک عبارت به عنوان هشتگ استفاده می کنید، آن را بدون فاصله، مانند #usinghashtags هجی می کنید. این می تواند شامل اعداد باشد اما نه نمادها یا علائم نگارشی. هشتگ را می توان در ابتدا، وسط یا انتهای پست یا نظر خود در شبکه های اجتماعی قرار داد و اجازه می دهد آنچه نوشته اید توسط شبکه رسانه اجتماعی نمایه شود. با این استراتژی، افرادی که طرفدار یا فالوور شما نیستند همچنان می توانند محتوای شما را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آوریم؟ ۱۵ تکنیک افزایش فالوور بسیار موثر

هشتگ در شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

در حالی که قرار دادن هشتگ در مقابل کلمه کلیدی خود ساده به نظر می رسد، اما اطلاعات اولیه دیگری وجود دارد که هنگام تلاش برای یافتن با استفاده از هشتگ ها، دانستن آنها مهم است.

استفاده از آنها تنها زمانی در استراتژی رسانه های اجتماعی شما تفاوت ایجاد می کند که به روش صحیح انجام شود. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد:

  • با استفاده از یک هشتگ در هر چند کلمه، فریب نخورید. تعداد هشتگ هایی که می توان استفاده کرد بستگی به پلتفرم مورد استفاده شما دارد. اما در بیشتر موارد، یک تا سه هشتگ می تواند تاثیر بیشتری نسبت به بسیاری از آنها داشته باشد.
  • هشتگ ها را کوتاه و به یاد ماندنی نگه دارید نه اینکه سعی کنید از کلمات زیادی در یک تگ استفاده کنید. به یاد دارید #BlackOutTuesday به عنوان بخشی از جنبش Black Lives Matter در آمریکا در سال ۲۰۲۰ با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت؟
  • سعی نکنید هشتگ های خیلی هوشمندانه یا مبهم را انتخاب کنید. اگر برچسبی را انتخاب کنید که هیچ کس قرار نیست آن را جستجو کند، به نفع بازاریابی شما نخواهد بود زیرا پیدا نمی شود!
  • از هشتگ های دقیق و خاص استفاده کنید، زیرا این کار به نتایج بهتری نسبت به موارد گسترده یا عمومی منجر می شود. احتمالاً عبارات گسترده جستجو نمی شوند و اگر از آنها استفاده کنید، احتمالاً محتوای شما در دریایی از محتوای نامرتبط گم می شود.
  • سعی نکنید هشتگ ها را به زور وارد هر پست کنید. در عوض، زمانی از آنها استفاده کنید که ارزش افزوده دارند و احتمالاً مکالمه و تعامل را تحریک می کنند.
  • هشتگ ها نه تنها می توانند اعضای مخاطب هدف شما را جذب کنند، بلکه می توانند برای تحقیق در مورد رقابت شما نیز استفاده شوند. با استفاده از هشتگ جستجو کنید، محتوای مرتبط مرتبط با موضوع خود را خواهید دید.

چرا هشتگ ها مهم هستند؟

هشتگ ها در رسانه های اجتماعی مهم هستند زیرا باعث می شوند محتوای شما توسط افراد مناسب پیدا شود. استفاده از هشتگ های مرتبط به یافتن محتوای شما کمک می کند و به جذب ترافیک به محتوای شما کمک می کند تا بتوانید بازدیدها، لایک ها و اشتراک گذاری ها را افزایش دهید. نکته کلیدی یافتن موارد مناسبی است که با محتوای شما مطابقت داشته باشد و برای کاربران جذاب باشد.

چگونه هشتگ های موثر پیدا کنیم: با اینفلوئنسرها شروع کنید

بین هشتگ‌هایی که خیلی کلی هستند و هشتگ‌هایی که خیلی پیچیده هستند یا نمی‌توان آنها را پیدا کرد، ممکن است خط باریکی وجود داشته باشد. یک مکان خوب برای شروع برای تعیین اینکه چه هشتگ هایی موثر هستند، توجه به هشتگ هایی است که تأثیرگذاران در حوزه شما انتخاب کرده اند و از آنها استفاده می کنند.

این احتمال وجود دارد که شما ایده خوبی داشته باشید که چه کسانی اینفلوئنسرها هستند که توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کنند، اما اگر کاملاً تازه وارد یک حوزه تخصصی هستید، چگونه آنها را پیدا می کنید؟ برای یک جایگاه خاص، اینفلوئنسرها افرادی هستند که صدای آنها بیشتر مورد اعتماد است و به آنها گوش داده می شود، مانند افراد مشهور، وبلاگ نویسان معروف و کاربران یوتیوب. همچنین بانک بزرگی از اینفلوئنسرهای B2B وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد تأثیر بازاریابی استفاده کنید ، فقط مطمئن شوید که آنها به تجارت شما مرتبط هستند.

یک ابزار عالی برای شناسایی تأثیرگذاران، BuzzSumo است . با استفاده از این ابزار، می توانید برترین مطالب، وبلاگ نویسان، نشریات و نویسندگان را در جایگاه خود بیابید. اینفلوئنسرهای برتر را دنبال کنید و به هشتگ هایی که به طور مرتب برای استفاده از کلمات کلیدی و روندهای مرتبط استفاده می کنند توجه کنید.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

هنگامی که اینفلوئنسرهای مرتبط را شناسایی کردید، باید از ابزار ردیاب اینفلوئنسر استفاده کنید تا فهرستی از عوامل مهم مانند کانال های اجتماعی مورد استفاده، تخصص و ارتباط با برند خود را نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ۱۶ روند بازاریابی اینستاگرام برای سال ۲۰۲۲ که نباید از دست بدهید!

سایر ابزارهای تحقیقاتی برای یافتن هشتگ

سایر ابزارهای تحقیقاتی به طور خاص برای محدود کردن اطلاعات در مورد هشتگ ها طراحی شده اند. ابزارهای زیر را برای کمک به شناسایی هشتگ های موثر در جایگاه خود نگاه کنید:

  • RiteTag پیشنهادات هشتگ فوری را در تعامل زمان واقعی ارائه می دهد. Hashtagify .me ابزاری است که به شما امکان می دهد محبوبیت و روند هشتگ ها را جستجو کنید.
  • Keyhole یک عملکرد جستجوی رایگان در اختیار شما قرار می دهد و داده های بلادرنگ را در مورد طیف وسیعی از عوامل به شما می دهد.

به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود را در پلتفرم های اجتماعی جستجو کنید تا ببینید چه هشتگ هایی ایجاد می شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که از ابزارهای شنیداری اجتماعی برای درک اینکه کاربران در مورد چه چیزی صحبت می کنند و هر روندی که می توانید با نام تجاری خود مرتبط کنید، استفاده کنید.

هشتگ ها چگونه کار می کنند؟

نکته استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی این است که شما به دنبال کننده/کاربر و الگوریتمی نشان می دهید که محتوای شما به موضوع یا دسته بندی خاصی مربوط می شود. در نهایت، به کاربران کمک می‌کند تا محتوای مرتبط را به راحتی در پلتفرم‌ها پیدا کنند تا محتوای شما برای مخاطبان وسیع‌تری (یا تخصصی) قابل کشف باشد. 

نحوه استفاده از هشتگ در توییتر

استفاده از هشتگ های مرتبط در توییتر می تواند تعامل شما را افزایش دهد، البته تا زمانی که زیاده روی نکنید. یک یا دو هشتگ در هر توییت کافی است. هنگامی که از چند هشتگ استفاده می کنید و به طور خاص از فالوورهای خود می خواهید که بازتوییت کنند، این می تواند منجر به تعامل بیشتر شود.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

استفاده از هشتگ در توییتر باعث می شود که وقتی افراد برچسب شما را جستجو می کنند، پست شما قابل دسترسی باشد. همچنین می‌تواند به شما کمک کند مکالماتی را پیدا کنید تا در آن شرکت کنید. برای تأثیر بیشتر بر این پلتفرم، هشتگ‌های پرطرفدار را جستجو کنید. این لیست از ابزارهای تحقیق هشتگ توییتر را بررسی کنید و یکی از ابزارهای تحقیق در مورد روندهای توییتر Twitonomy است .

نحوه استفاده از هشتگ در فیسبوک

هنگامی که می‌خواهید در معرض دید بیشتری برای پست‌های فیسبوک خود قرار بگیرید ، استفاده از هشتگ‌ها ممکن است کمک کند زیرا می‌توانند دسترسی ارگانیک را افزایش دهند. در فیس بوک، مهم است که از هشتگ های زیاد استفاده نکنید. معمولاً توصیه می شود فقط از یک یا دو مورد استفاده کنید. بیش از این باعث می شود شما غیرحرفه ای به نظر برسید و می تواند کسانی را که پست های شما را می خوانند آزار دهد.

با تایپ یک کلمه کلیدی در نوار جستجو می توانید هشتگ های مرتبط را پیدا کنید تا از آنها استفاده کنید.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

همچنین ممکن است ارزش این را داشته باشد که به پست‌های فیسبوکی خود برگردید و آنها را با هشتگ‌های مرتبط بازنشر کنید. این نه تنها باعث استفاده مجدد از محتوای قدیمی می شود که در بین دنبال کنندگان شما طنین انداز شده است، بلکه ممکن است افراد جدیدی را که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند جذب کند.

نحوه استفاده از هشتگ در لینکدین

در لینکدین، مردم همیشه از هشتگ استفاده نکرده‌اند، اما روی این پلتفرم مانند پلتفرم‌های دیگر کار می‌کنند. هنوز لینکدین به هشتگ‌های قابل کلیک در بدنه مقالات اجازه نمی‌دهد، بنابراین باید از هشتگ‌ها در بدنه پست خود استفاده کنید تا مقاله خود را کشف کنید.

معمولا یک تا سه هشتگ برای لینکدین توصیه می شود. این موارد را می توان با استفاده از دکمه “افزودن” در زیر “هشتگ” اضافه کرد.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

استفاده از هشتگ در لینکدین می تواند پست های شما را در مقابل افراد خارج از شبکه شما قرار دهد. فرض کنید شما ۵۰۰ اتصال لینکدین دارید، ارسال بدون هشتگ محتوای شما را به آن شبکه محدود می کند. با این حال، اگر از هشتگی مانند #PPCMarketing استفاده می کنید، ممکن است عددی را که باعث افزایش تعامل و اعتبار پست شما می شود، سه برابر کنید.

نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام می‌تواند باعث افزایش دسترسی و افزایش تعامل شود. بنابراین با خیال راحت از ده یا یازده هشتگ مرتبط و محبوب برای استوری اینستاگرام استفاده کنید تا به گسترده ترین مخاطبان ممکن دسترسی پیدا کنید.

شما می توانید از ۳۰ هشتگ در یک پست معمولی در اینستاگرام استفاده کنید. احتمالاً نیازی به استفاده از این تعداد نیست، اما خوب است بدانید که استفاده بیشتر در اینجا قابل قبول است، بنابراین می توانید آزمایش کنید.

این مثال را از ModCloth ببینید تا متوجه شوید که چه نوع هشتگ می تواند کار کند.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

از کادر جستجو استفاده کنید تا ببینید اینفلوئنسرها یا رقبا از چه هشتگ هایی برای تعامل در اینستاگرام استفاده می کنند. از آنجایی که این بهترین پلتفرم برای چندین هشتگ است، انواع مختلفی را امتحان کنید و از آنها در پست ها، عکس ها و نظرات استفاده کنید.

نحوه استفاده از هشتگ در پینترست

هشتگ ها روشی عالی برای کمک به افراد برای یافتن محتوای شما بر اساس کلمات کلیدی در پینترست هستند. پست‌هایی که از هشتگ استفاده می‌کنند نیز به ترتیب زمانی قرار می‌گیرند، بنابراین پلتفرم آخرین محتوا را در اولویت قرار می‌دهد. برای محتوای تازه ای که می خواهید فورا دیده شوید مفید است.

تصویر زیر نمونه ای از پین هایی است که برای هشتگ #دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است.

نحوه استفاده موثر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

از یک یا دو هشتگ مرتبط با موضوع شما استفاده کنید. در این پلتفرم، اصطلاحات گسترده احتمالاً هیچ فایده ای ندارند. از هشتگ هایی استفاده کنید که منحصر به فرد یا مختص موضوع شما هستند، به خصوص اگر از Pinterest برای تجارت استفاده می کنید .

اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، این ۳ کمپین الهام بخش Pinterest را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند افزایش بازدید استوری اینستاگرام

نحوه استفاده از هشتگ در TikTok

TikTokers از هشتگ در ویدیوهای خود برای دسته بندی محتوا استفاده می کند. این هشتگ ها همچنین قابل کلیک هستند به این معنی که محتوای شما در کنار سایر ویدیوهای مرتبط نمایش داده می شود. مانند سایر پلتفرم‌های اجتماعی، استفاده از هشتگ‌ها در TikTok به افزایش دسترسی کمک می‌کند و به الگوریتم TikTok کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که کدام کاربران محتوای شما را در صفحه بسیار مهم «برای شما» ببینند.

محدودیت زیرنویس در TikTok 100 کاراکتر است، بنابراین برای هر هشتگ در این حد باشید. این فضای زیادی است که به شما امکان می دهد آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند. سعی کنید آن را با استفاده از هشتگ های محبوب و خاص ترکیب کنید تا بیشترین دسترسی را داشته باشید.

توجه داشته باشید که هشتگ‌ها در TikTok به طور مکرر تغییر می‌کنند، بنابراین باید چشم خود را به صفحه «Discover» نگاه دارید تا ببینید چه چیزی ترند است.

چگونه یک استراتژی هشتگ طراحی کنیم

هر زمان که امکان دارد هشتگ های خاصی را انتخاب کنید، زیرا هر چه بتوانید مشخص تر باشید، احتمال بیشتری برای جذب مخاطب هدف دارید. استفاده از حروف بزرگ در جلوی هر کلمه، اگرچه الزامی نیست، اما آنچه را که می خواهید ارتباط برقرار کنید، روشن می کند.

احتمالاً رقابت شما در حال حاضر از هشتگ در استراتژی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کند. آنها چقدر در جذب مخاطب متقابل شما موفق هستند؟ توجه داشته باشید که چقدر از هشتگ ها استفاده می کنند و چقدر پاسخ می دهند.

هیچ پاسخ قطعی در مورد هشتگ هایی که باید استفاده کنید یا چگونه باید به استراتژی خود نزدیک شوید وجود ندارد. یک استراتژی موفق هشتگ با شناخت مخاطبان و صرف زمان برای آشنایی با آنچه در هر پلتفرم کار می کند شروع می شود. فراتر از آن، با استفاده از هشتگ ها به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود و تجزیه و تحلیل نتایج خود، یاد خواهید گرفت که چه چیزهایی کار می کند (و چه چیزی مفید نیست).

هشتگ ها ابزاری عالی برای برقراری ارتباط با فالوورهای شما و همچنین افزایش تعامل و جذب مشتریان جدید هستند.

از هشتگ ها برای تبدیل شدن به یک سوپراستار رسانه های اجتماعی استفاده کنید

چه در رسانه های اجتماعی تازه کار باشید و چه یک کهنه کار باتجربه، دوره آموزشی معتبر بازاریابی رسانه های اجتماعی DMI به شما کمک می کند تا نکات و مفاهیم شبکه های رسانه های اجتماعی را درک کنید. از فیس بوک گرفته تا یوتیوب و تیک تاک، نحوه تعامل و افزایش دسترسی را خواهید فهمید. شما همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی موفق طراحی کنید و محتوای اجتماعی جذاب ایجاد کنید (هشتگ شامل!) 

منبع: اینجا

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را به صورت حرفه ای و تضمینی برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل گوناگون است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش ادمین اینستاگرام نموده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام کنیم. خوشحال می شویم با ما همراه شوید.

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: