مهم ترین دلایل شکست کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

طراحی و اجرای درست و حرفه ای کمپین‌های تبلیغاتی همواره یکی از ابزارهای موثر تبلیغاتی بوده است که برندهای مختلف برای پیشبرد اهداف استراتژیک خود از آن بهره می‌گیرند. با وجود نقش غیرقابل انکار کمپین‌های تبلیغاتی در آگاهی از برند و فروش محصولات جدید، اما بایستی توجه نمود که تمامی کمپین‌های طراحی شده لزوما به اهداف خود نمی‌رسند. در این بلاگ که توسط تیم نویسندگان آسابرندینگ آماده شده است، قصد داریم دلایل شکست کمپین‌های تبلیغاتی را بررسی نماییم.

مهم ترین دلایل شکست کمپین‌های تبلیغاتی

در ادامه به بررسی مهم‌ترین علل عدم موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی می‌پردازیم.

عدم شناسایی درست پرسونای مخاطب

عدم توجه به پرسونای مخاطب و فاکتورهایی که بر تصمیمات خرید اثرگذار هستند، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت کمپین های تبلیغاتی است. به عبارت دیگر مشتریان هدف خود را صحیح انتخاب نکرده‌اید. شناخت پرسونای مخاطب به شما این امکان را می‌دهد با شناسایی درست بازار هدف، نیازها، علاقه‌مندی‌ها و عادت‌های مصرفی افراد را به چالش بکشید و از طریق پیام درست و خلاقانه، به اهداف استراتژیک و مهم خود دست یابید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی مجدد در گوگل آنالیتیکس: همه آن چیزی که باید بدانید

عدم انجام کافی تحقیقات بازار

تحقیقات بازار یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین گام‌های پیاده‌سازی کمپین های بازاریابی و تبلیغات است. شکست کمپین‌های تبلیغاتی که تحقیقات بازار جامع و کافی در حوزه شناخت بازار هدف نداشته‌اند، تقریبا حتمی است. انجام کلیه مراحل تحقیقات بازار از ابتدا تا انتها منجر به افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کاهش خطر شکست کمپین طراحی شده شما می‌شود.

عدم ارزیابی درست یا واقعی شاخص ها

در بحث ارزیابی موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی می‌توان از شاخص‌های گوناگونی بهره گرفت مانند میزان آگاهی از برند، میزان افزایش فروش، بهبود نرخ درگیری مخاطب و یا افزایش نرخ تبدیل. مدنظر قرار دادن تنها یکی از شاخص‌های ارزیابی در تحلیل نتایج موفقیت یک برند، ممکن است تصویر جامع و کاملی را در اختیار شما قرار ندهد. برای مثال ممکن است میزان ترافیک سایت شما افزایش یافته باشد اما در عین حال با نرخ تبدیل کاهشی مواجه شده باشید. میزان افزایش یا کاهش یکی از شاخص‌های ارزیابی، لزوما دلیل بر موفقیت یا شکست کمپین تبلیغاتی شما نیست. برای ارزیابی میزان نتیجه‌بخش بودن و اثرگذاری کمپین تبلیغاتی، از ترکیب چند شاخص واقع‌بینانه و درست بهره بگیرید. تحلیل گر این شاخص ها باید حرفه ای و با تجربه باشد.

عدم انتقال پیام درست به مخاطبان

میزان خلاقیت و مناسب بودن پیام تبلیغاتی، اهمیت بسیار زیادی در فراگیری و موفقیت کمپین تبلیغاتی شما دارد. هر چه در مراحل طراحی استراتژی و شناخت مخاطب، دقیق‌تر و علمی تر عمل کرده باشید، پیام شما، نیازها، خواسته‌ها و دغدغه‌های جامعه هدف را بهتر و بیشتر در بر می‌گیرد و به وایرال شدن محتوای موردنظر کمک می‌کنید.

عدم انتخاب زمان مناسبی برای انتقال پیام

لحظات در بازاریابی بسیار حائز اهمیت هستند. از لحظه‌ای که مشتری تصمیم به خرید محصول می‌گیرد تا زمانی که تجربه استفاده خود از محصول یا خدمت موردنظر را با دیگران به اشتراک می‌گذارد، می‌توان به عنوان لحظات استراتژیک تبلیغات یاد کرد. فرایند خرید مشتری را به طور کامل و با دقت مدنظر قرار دهید تا دریابید در کدام لحظات، بیشترین اثرگذاری مثبت را با انتقال پیام به مخاطب خود تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اصول اساسی رتبه بندی سئو در گوگل

عرضه محصول یا خدمتی برخلاف گفته های شما

چنانچه محتوای کمپین تبلیغاتی بیانگر ویژگی‌ها و خصوصیات یا کیفیتی باشد که محصول یا خدمت شما فاقد آن است، انتظار موفقیت آن کمپین را هرگزر نداشته باشید. کمپین تبلیغاتی هر اندازه هم بزرگ و قابل توجه باشد، بعد از آنکه مشتری محصول را تهیه کرده و از آن ناامید می‌شود، این تجربه ناموفق به سرعت در همه جا پخش شده و منجر به کاهش فروش شما در آینده می‌شود. به عبارت دیگر تبلیغات شما نباید حاوی انتظاراتی باشد که قادر به برآورده کردن آن‌ها نمی باشید.

در محیط‌های پیچیده کسب‌و‌کار کنونی، اجرای کمپین تبلیغاتی بدون داشتن اطلاعات جامع پیرامون بازار هدف و مخاطبان بالقوه، شکست‌های بسیار پرهزینه و گاها غیر قابل جبرانی را به کسب‌و‌کارها وارد می‌کند. موفقیت یک کمپین تبلیغاتی با انتقال پیام درست در زمان و مکان درست به مخاطب هدف درست، حاصل می‌ گردد.

چنانچه حتی یکی از شرایط فوق دچار ایراد شود، موفقیت کمپین تبلیغاتی شما تحت الشعاع قرار می‌گیرد. در هنگام برنامه‌ریزی اجرای یک کمپین تبلیغاتی، اهداف قابل اندازه‌گیری و قابل دستیابی را به صورت دقیق و مکتوب مدنظر قرار دهید و با شاخص‌های ارزیابی مناسب، نتیجه‌بخش بودن آن‌ها را به صورت مداوم رصد کنید. آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ از طریق تیم متخصص و حرفه‌ای و ارائه طیف وسیعی از انواع خدمات تبلیغاتی، کسب‌و‌کار شما را در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق از طراحی تا پیاده‌سازی یاری می‌کند. برای مشاوره رایگان تبلیغاتی با مشاوران آسابرندینگ تماس بگیرید. .

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: