صفر تا ۱۰۰ ایونت مارکتینگ

ایونت مارکتینگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

برقراری ارتباط مناسب و قوی و تاثیرگذاری بر مخاطب لازمه موفقیت تمامی کسب‌وکارها است چه کسب و کارهای بزرگ و چه کوچک. هنگامی‌که شدت رقابت میان فعالان صنعت بیشتر می‌شود، تاکید بر استراتژی‌های مشتری محور و کسب رضایت مشتری، بیش از استراتژی‌های محصول محور خواهد شد.  به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران بازاریابی، پس از وب‌سایت، ایونت‌های بازاریابی موثرترین کانال برقراری ارتباط میان سازمان و مشتریان هستند و برای برند این امکان را فراهم می‌سازند تا با برقراری ارتباط قوی و فرد به فرد در کنار فراهم نمودن تجربه مثبت، محصولات و خدمات خود را پروموت نمایند. در این بلاگ که توسط تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ آماده شده است، قصد داریم ضمن معرفی ایونت مارکتینگ و دلایل به کار گیری آن توسط برندها، انواع مختلف ایونت‌ها و رویدادهای بازاریابی را بررسی نماییم.

ایونت مارکتینگ چیست؟

خب قبل از هرچیز، ایونت مارکتینگ را معرفی می کنیم. ایونت مارکتینگ (Event Marketing) یک استراتژی تبلیغاتی و شیوه‌ای از پروموشن (چهارمین P از آمیخته بازاریابی) است که بر برقراری ارتباط رو در رو میان شرکت‌ها و مشتریان و مخاطبان هدف آن‌ها تاکید دارد. رویدادهای ویژه و مشخص و مراسم معرفی محصول نوعی از ایونت مارکتینگ هستند که برندهای مختلف بسته به استراتژی و اهداف بازاریابی خود از آنها بهره می‌گیرند. برندها از ایونت مارکتینگ برای تعامل مستقیم و تاثیرگذاری بر مخاطبان، استفاده می‌کنند.  به طور کلی، طراحی و توسعه تم مشخصی از اقدامات که می‌بایستی در زمان و مکان مشخص به منظور معرفی یا نمایش محصولات، خدمات و یا یک برند انجام گیرد، ایونت مارکتینگ نامیده می‌شود. هنگامی که برای برگزاری یک کمپین ۳۶۰ درجه برنامه‌ریزی می‌کنید، از مزایا و اثرات مثبت فعالیت‌های برند اکتیویشن از قبیل سمپلینگ، پروموشن و تکنیک‌های گوریلا مارکتینگ در کنار برگزاری ایونت‌ها و رویدادهای مختلف، غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما مناسب است؟

چرا ایونت مارکتینگ مهم است؟

طبق گزارشات منتشر شده از روندها و الگوهای مطرح در سال ۲۰۱۹، بسیاری از مختصصان و محققان بازاریابی عقیده دارند که ایونت مارکتینگ، موثرترین کانال بازاریابی برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان است. مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، تعداد شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ ایونت در سال برگزار می‌کنند، بیش از ۱۷% افزایش یافته است. هزینه‌ای که برای برگزاری ایونت‌ها و رویدادهای بازاریابی صرف می‌شود، از طریق فروش محصولات، نفوذ محصول در بازار، آگاهی از برند و کسب درآمد، خیلی سریع برای شرکت شما جبران خواهد شد.

انواع فعالیت‌های ایونت مارکتینگ

پیشرفت تکنولوژی در کنار افزایش نیاز به برگزاری رویدادها، منجر به ایجاد طیف گسترده و متنوعی از رویدادهای بازاریابی شده است. آشنایی با انواع مختلف رویدادها و ویژگی‌های هر یک، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به راحتی مشخص نمایند کدام یک از ایونت‌ها یا همان رویداد ها با استراتژی رقابتی و میزان بودجه فعالیت‌های بازاریابی شرکت مطابقت دارد.

در ادامه به انواع رویدادهای بازاریابی اشاره می‌کنیم و توضیحاتی را تقدیم شما خواهیم نمود:

کنفرانس

کنفرانس می‌تواند برای شرکت‌های B2B یا B2C برگزار شود. موثرترین کنفرانس‌ها، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های موثر، کارگاه‌های آموزشی و محیط حرفه‌ای را با اتمسفر اجتماعی و پرانرژی ترکیب نموده‌اند.

جشن‌ها و ضیافت‌های رسمی

جشن‌ها و ضیافت‌های رسمی با اهداف مختلفی برگزار می‌شوند. معرفی برند، محصولات و خدمات آن در خلال فعالیت‌های متنوع و برنامه‌های مختلف، ویژگی مشترک تمامی این مراسم‌ها است. از جشن های مذهبی و ملی گرفته تا ایامی مثل سال نو و شب یلدا هم فرصت هایی برای ایونت مارکتینگ شما هستند.

سمینار

سمینارها عموما مخاطبان مشخص و محدودی را مدنظر قرار می‌دهند و بر مفاهیم و موضوعات آموزشی تاکید دارند. آشنایی عمیق با مباحث موردنظر و تاکید بر به اشتراک‌گذاری دانش از ویژگی‌های اصلی سمینارها هستند. سمینارها اغلب به صورت یک روزه و حداکثر چند ساعته برگزار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال ۱۴۰۰

رویداد لانچ محصول

ایونت لانچ محصولات و خدمات، عمدتا در بردارنده فعالیت‌های سمپلینگ و پروموشن محصولات جدید است که علاوه بر ایجاد آگاهی از برند، زمینه تجربه و تست محصول جدید را برای مخاطبان فراهم می‌نماید.

تیم بیلدینگ (Team Building)

رویدادهای تیم‌ بیلدینگ، جلسات داخلی سازمان هستند که با هدف درگیر کردن کارمندان و بهبود روابط میان دپارتمان‌ها و تبدیل کارکنان به رهبران توانمد، انجام می‌شود.

ایونت‌های VIP

ایونت‌های VIP یا رویدادهای پیشران فروش بر گرد هم آوردن سهام‌داران، مشتریان و مهمانان تاثیرگذار و ویژه و فراهم نمودن تجربه منحصر به فرد برای آن‌ها تمرکز دارند. هدف نهایی هر رویداد VIP، افزایش درآمد از طریق کسب وفاداری مشتریان و ذینفعان کلیدی است.

رویدادهای استخدام

یک رویداد استخدامی با هدف جذب نیروی کار متخصص و کارآمد و شناخت استعدادها برگزار می‌شود. این قبیل رویدادها عمدتا در مراکز آموزشی و دانشگاهی برگزار شده و به استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که به دنبال نیروی جوان،متخصص و تازه نفس هستند امکان می‌دهد تا از این طریق کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

ایونت‌های بازاریابی در فضای دیجیتال نیز قابل برگزاری هستند. فارغ از محدودیت یا گسترده بودن مخاطبانی که در معرض یک رویداد بازاریابی قرار می‌گیرند، هدف نهایی تمام ایونت‌های بازاریابی، برقراری ارتباط موثر و عمیق با مخاطب و فراهم نمودن تجربه مثبت و به یادماندنی است تا تصویر برند را در ذهن مخاطب ثبت نماید و با وفادارسازی او، به مزیت رقابتی و سود دست یابد. شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ با فراهم نمودن خدمات جامع برند اکتیویشن و برگزاری ایونت‌های بازاریابی، کسب‌وکار شما را در اجرای استراتژی‌های رقابتی، ترویج برند و افزایش فروش یاری می‌نماید. اگر قصد برگزاری هرگونه ایونت مارکتینگ هم داشتید می تونید روی آسابرندینگ از طراحی تا اجرا و صفر تا صد برگزاری حساب کنید. برای این منظور با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: