۳۰ روش برای جذب مشتری آرایشگاه

جذب مشتری آرایشگاه

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

جذب مشتری آرایشگاه

همه کسب و کار ها پیش از هر چیزی نیاز به مشتری دارند و جذب مشتری تنها با داشتن برنامه و استفاده از یکسری ابزارهای مشخص قابل انجام است. شما پیش از هر کاری باید ببینید مخاطب و مشتری شما به چه خدماتی نیاز دارد و از کدام راه به دنبال این نیاز ها می گردد، سپس با استفاده از روش های مناسب به جذب مشتری اقدام  کنید؛ شما با توجه به نوع خدمتی که ارائه می دهید باید در ابتدا به دنبال مشتری هدف باشید و سپس با استفاده از روش های مختلف که در ادامه گفته می شود، سعی در جذب مشتری آرایشگاه نمایید..

سؤال چرا آرایشگاه تان مشتری ندارد؟

بارها این سؤال پیش می آید که آرایشگاهم یا هر کسب و کار دیگری چرا مشتری ندارد؟ چه کار کنم این مشکل حل شود؟

پاسخ دادن به این سوال ظاهراً ساده است  ولی پشت این جواب تلاش و روش هایی قرار دارد که برای جذب مشتری باید استفاده شود. اگر آرایشگاه شما مشتری ندارد، پس قطعا مسیر را اشتباه رفته اید اما این که کجای کار را اشتباه رفتید بسیار مهم است؛ آیا خدماتی که ارائه داده می شود مشکل دارد، هزینه هایی که قرار داده شده خیلی پایین است یا زیاد، نحوه صحبت با مشتری؟ قانع کردن مشتری، روش های تبلیغ اینترنتی؟ تبلیغ نکردن، سایت نداشتن، رقیب ها خیلی بهترند و هزار دلیل دیگر که باید ریشه یابی .

اگر می خواهید کسب و کارتان موفق باشد باید هر روز که از خواب بیدار می شوید دنبال رفع ایرادات کسب و کارتان باشید و از رقیب های قوی و موفقی که دارید الگو برداری کنید. شاید نتوان دلیل اصلی شکست شما را بیان کرد ولی به اطمینان می توان گفت اگر از امروز برای رفع معایب کسب و کارتان تلاش کنید و راهکارهایی که برای جذب مشتری در ادامه گفته می شود را در کسب و کار خود انجام دهید کنید به سمت موفقیت حرکت خواهید کرد..

راهکار های جذب مشتری آرایشگاه

جذب مشتری بزرگترین قدمی است که هر کسب و کار باید بردارد. شما باید تک تک مشتری هایی که به شما برای استفاده از خدمات تان مراجعه می کنند بشناسید، در غیر اینصورت نمی توانید مشتری را جذب و نگه دارید.

شگردهای جذب مشتری آرایشگاه زنانه با راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه مردانه زمین تا آسمان فرق دارد و نمی توان از روشهای مشترک برای هر دو استفاده کرد، پس شما باید ترکیب چندین روش در کنار هم را به کار ببرید تا بتوانید مشتری جذب کنید. در ادامه کلی از راهکار های جذب مشتری ارایشگاه را بررسی می کنیم تا شما هم بتوانید از این روش ها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

۱٫ از کارت هدیه (Gift Card) استفاده کنید

بهترین هدیه آرایشگاه و سالن زیبایی

یکی از روش های قدیمی ولی در قالبی جدید استفاده از کارت های هدیه در کار آرایشگری است. شما می توانید برای مشتریان خود کارت های هدیه ای در نظر بگیرید که به میزان معینی اعتبار دارند و با میزان تخفیفی به آن ها ارائه می شوند.

به عنوان مثاب شما برای مشتریان خود گیفت کارتهای ۱ میلیون تومانی در نظر می گیرید و خدمات را به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به آن ها ارائه می دهید. با این روش شما یک اعتبار ۱ میلیونی را به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به مشتری خود داده اید و مشتری هر وقت بخواهد می تواند با این کارت هدیه و اعتبار آن استفاده کند.  استفاده از گیفت کارت روش جدیدی در حوزه کسب و کار آرایشگری محسوب می شود و به همین دلیل می تواند مشتریان زیادی جذب کند. مطمئن باشید اگر مشتری شما اگر بداند از خدماتی که ۱ میلیون ارزش دارد می تواند با قیمت ۸۰۰ هزار تومان استفاده کند، از این موضوع به راحتی از آن نمی گذرند.

۲٫ از شعار های تبلیغاتی استفاده کنید

بسیاری از آرایشگاه و سالن های زیبایی اهمیت شعارهای تبلیغاتی را جدی نمی گیرند و همین موضوع می تواند ضربه بزرگی به این افراد بزند. زبان بدن و جملاتی که به وسیله آن خلق می شوند، می تواند یک دنیا را متحول کند، پس چرا نتواند کسب و کار ما را متحول کند. در ادامه چند شعار مناسب برای کسب و کارهای آرایشی معرفی می کنیم که شما می توانید با خلاقیت خود از این شعارها، مسیر موفقیت را هموارتر کنید.

زیبایی کلمه ای است که با تو با آن وصف می شوی

صورت زیبا، زندگی زیبا

تو بهترین هستی، فقط هنوز به اندازه کافی زیبا نشدی

زیبایی شما تنها هدف ماست

من کاشف اصالت زیبایی توام

اگر هیچ سالنی نمی تواند تو را به اندازه کافی زیبا نشانه بدهد، باید به فکر عوض کردن سالن زیبایی باشی

و …

بیشتر بدانید: ۱۰ روش تبلیغ سالن های زیبایی

۳٫ در اینستاگرام فعالیت کنید

اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی است که در ایران استفاده می شود و بهترین بازدهی موجود را دارد. این نکته که خیلی از افراد ما بیشتر وقت شان را در اینستاگرام سپری می کنند بر کسی پوشیده نیست، پس چرا با ساختن یک صفحه اینستاگرام و قرار دادن پست و استوری مشتری نکنیم! افراد بسیاری در اینستاگرام هستند که بدون هیچ ابزار خاصی به بهترین درآمد رسیده اند، پس چرا شما که هم استعداد، ابزار و کسب و کار فعال دارید از این شبکه استفاده نکنید.

۴٫ برای آرایشگاه تان سایت طراحی کنید

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟ داشتن سایت و فعالیت در اینستاگرام ساده ترین راه ممکن است. در حال حاضر داشتن سایت برای هر کسب و کاری ضروری است و نداشتن سایت به منزله شکست کسب و کار است. خودتان بیندیشید که یک کسب و کار چه زمانی بهتر دیده می شود؟ وقتی که در یک مکان ثابت باشد و کسی از آن خبر نداشته باشد یا اینکه در جایی باشد که همه نوع افراد در آن حضور دارند. همچنین شما با داشتن یک وب سایت می توانید امکانات زیادی را ارائه دهید که سبب رضایت بیشتر مشتری می شود و جذب مشتری را به شدت افزایش می دهد. طراحی و پیاده سازی یک سایت هزینه و کار زیادی نمی برد، ولی بازدهی آن به قدری بالاست که هیچکس از آن نمی گذرد.

۵٫ امکان رزرو آنلاین فراهم کنید

خدمات آنلاین بهترین نوع خدماتی هستند که می توان بهره برد، زیرا خدمات آنلاین علاوه براینکه راحتی کار را افزایش می دهد باعث می شود مشتریان علاقه بیشتری به استفاده از خدمات آنلاین داشته باشند. یکی از بهترین خدماتی که می توانید به مشتریان ارائه بدهید، رزرو آنلاین وقت آنلاین که موجب رضایت بالای مشتری از کسب و کار شما می شود.

۶٫ خدمات جانبی به مشتری ارائه دهید

یکی از بهترین روش های بازاریابی که ذهن مشتری را به طور مستقیم مورد هدف قرار می دهد، بهره بردن از خدمات جانبی در کنار خدمات اصلی است.  اگر شما در زمان ارائه خدمات اصلی به مشتری خود خدمات فرعی و مکمل جانبی را نیز معرفی کنید و به شکلی به ذهن مشتری حمله کنید که فرد استفاده از این خدمات را الزامی و مبرم بداند، بدین شکل شما می توانید خیلی بهتر از خدمات خود کسب درآمد کنید. نمونه بارز این روش در فروش قطعات الکترونیک مانند گوشی و لپ تاپ بسیار برای همه ما ملموس است. 

۷٫ مشاوره رایگان ارائه کنید

خیلی از ما هر کاری که می خوام انجام بدهیم یا محصولی بخریم از چندین نفر سوال می کنیم و مشاوره می گیریم. مشتری شما قرار است هزینه و وقت زیادی را برای خدمات شما صرف کند، بنابراین حق دارد  پیش از هر کاری از مشاوره رایگان استفاده کند.
همچنین شما در زمان مشاوره می توانید مشتری را خیلی بهتر به استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. مشاوره رایگان را می توانید به شکل های مختلف مانند شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و حضوری ارائه دهید.

۸٫ در قیمت گذاری ها دقت داشته باشید

ک مسئله مهم در هر کسب و کاری، مسئله قیمت است؛ سوال این که قیمت بالا بدهیم یا پایین؟! به نظر هیچکدام! بهترین و منصفانه ترین قیمت، بهترین راه جذب مشتری از طریق قیمت گذاری است. در قیمت گذاری خدمات باید نهایت دقت را به خرج داد، زیرا قیمت های بی منطق و توجیه مناسب ممکن است گران تمام شود. به تعبیر بهتر اگر قیمت را خیلی پایین بدهید مفهوم این کار این است که خدمات شما کیفیت ندارد و اگر قیمت خیلی بالا بدهید خوب رقبای شما هستند در بنابراین در قیمت گذاری دقت داشته باشید و برای آن درست وقت صرف کنید.

۹٫ از تخفیف دادن غافل نشوید

تخفیف مسئله ای است که همیشه مورد همه است و دلیل مشخصی هم دارد، چونکه وقتی بتوانی یک کالا یا خدمت را کمتر از قیمت تعیین شده بخرید یعنی در هزینه ها صرفه جویی کرده اید و این احساس لذت بخش و رضایتی را به آدم می دهد. پس اگر واقعا به دنبال مشتری هستید، تخفیف ها را از یاد نبرید. به روش های مختلف مثل گیفت کارت یا خدمات جانبی رایگان می توانید از تخفیف استفاده کنید. بگذارید خیلی روشنتر بیان کنیم، مهمتر از اینکه تخفیف دقیقا چه چیزی باشد، مهم این است که اسم تخفیف را یدک بکشد. با این کار شما ۸۰ درصد مسیر جذب مشتری را رفته اید، و باقی ۲۰ درصد هم به انتخاب صحیح شما برای انتخاب چیزی که به عنوان تخفیف ارائه می دهید، بر می گردد.

۱۰٫ به محیط کار خود اهمیت دهید

حس آرامش و نظم برای محیط کار حیاتی است؛ گاهی اوقات در بعضی از آرایشگاه ها که وارد می شویم حس می کنیم وارد یک جنگل شده ایم و این حس شلوغی و ناامنی موجب فرار از آرایشگاه می شود. به علاوه زمانی که محیط کار شما به زیبایی طراحی نشده باشد، این پالس را می دهد که شما در کارتان آنقدر هم وارد نیستید و مشتری نتواند به شما اطمینان کند، پس برای این که مشتری را مجذوب خدمات شما شود، باید در ابتدا مشتری را مجذوب به سالن و آرایشگاه خود کنید.

۱۱٫ بروز باشید و کسب و کاری بروز داشته باشید

اگر نتوانید با دنیای سریع امروزی پیش بروید، پس جای درستی برای زندگی انتخاب نکرده اید، چه برسد به کسب و کار. امروزه تمام کسب و کارها به آپدیت بودن نیاز دارند، فقط اهمیت بعضی ها کمتر و اهمیت بعضی ها بیشتراست. شغل زیبایی و سالن های آرایش یکی از کسب و کارهایی است که اگر هر روز خودتان  را به روز نکنید، فقط وقت خودتان را هدر می دهید. این شغل هر روز دستخوش تغییرات است و واقعا به روز بودن در این کسب و کار هم بسیار مهم است و هم سخت، ولی ارزشش را دارد.

نمونه بارز این موضوع اسنپ است، دیدید که اسنپ چه کاری با تاکسی تلفنی کرد، پس به روز بودن را شوخی نگیرید. همیشه یاد این جمله از بیل گیتس می افتم که میگوید: «در آینده فقط دو نوع کسب و کار وجود دارد، کسب و کارهایی که مجازی هستند و کسب و کارهایی که دیگه وجود ندارند» این جمله بسیار دقیق دارد اخطار می هد که آماده به روز شدن باشید وگرنه دیگه کسب و کاری ندارید.

۱۲٫ از بازاریابی ویروسی استفاده کنید

شاید تا الان اسم بازاریابی ویروسی را نشنیده باشید و برایتان این اسم کمی عجیب باشد! ولی باید بدانید بازاریابی ویروسی یکی از بهترین روش های بازاریابی است که تمام کسب و کارهای بزرگ یک قسمت مهم از بازاریابی خودشان را به آن اختصاص داده اند. بازاریابی ویروسی به این شکل است که شما با استفاده از مشتریان اسم برند خود را مثل ویروس پخش می کنید.

پایه و اساس این روش ارائه خدمات عالی در کنار قیمت عالی است که موجب می شود مشتری خدمات ارائه شده شما را ارزشمند بداند و با بقیه به اشتراک بگذارد. مهم ترین مزیت این روش رایگان بودن آن و بازدهی بالای آن است که دلیل این بازدهی هم اعتمادی که مشتریان جدید به بازاریاب های شما دارند، زیرا این افراد مطمئن هستند که بازاریاب های شما در قبال پول شما را معرفی نمی کنند، پس خدمات شما واقعا عالی هستند.  شاید بتوان گفت این روش نسبت به استخدام بازاریاب می تواند ۱۰ برابر بازدهی داشته باشد.

۱۳٫ اخلاق و رفتار حرفه ای داشته باشید

مسئله خیلی مهم تر از کیفیت خدمات نحوه برخورد با مشتری است که ارائه می کنید ولی این همه آن چیزی نیست که باید به مشتری ارائه کنید. اخلاق و رفتار حرفه ای فقط در نحوه برخورد درست با مشتری تعریف نمی شود؛ این مسئله چیزی است که از ابتدای کار که مشاوره است شروع می شود و تا آخر کار ادامه پیدا می کند. اخلاق حرفه ای به این موضوع اشاره داره که باید با مشتری خیلی شفاف و با صداقت صحبت کنید و به دروغ به او قولی ندهید، هزینه های منصفانه تعریف کنید و به بهترین شکل با مشتری رفتار کنید. اخلاق حرفه ای با ارزش ترین دارایی هر کسب و کاری است که به شما توصیه می کنیم حتما به بهترین شکل آن را مراعات کنید.

۱۴٫ از افراد مشهور برای تبلیغ خود استفاده کنید

استفاده از افراد معروف و به اصطلاح سلبریتی برای تبلیغ برند شما مثل اکسیر جوان شدن یا زندگی ابدی است. این مقایسه به این خاطر است که متوجه شوید استفاده از افراد معروف مثل یک فوتبالیست برای کسب و کار شما یک اهرم موثر برای رسیدن به موفقیت به شمار می رود. این که نام برند شما توسط یک فوتبالیست به زبان آورده شود باعث معروفیت سریع و اعتماد مشتریان به شما می شود و شما از این اهرم می توانید برای پیمودن راه سریع موفقیت استفاده کنید.

۱۵٫ باشگاه مشتریان خود را تاسیس کنید

ایجاد باشگاه مشتریان نیز یکی دیگر از کارهایی است که هم باعث جذب  مشتری می شود و هم باعث وفادار شدن مشتریان قبلی به شما می شود. می توانید در این باشگاه خدمات مختلفی ارائه کنید که مشتری را به استفاده از آن ترغیب کند. سپس اطلاعیه های مهمی را که دوست دارید همه مشتریان ببیند را داخل آن قرار بدید؛ به عنوان مثال با توجه به خدماتی که مشتریان استفاده کرده اند می توانید به آن ها امتیاز بدهید تا با این امتیاز های کسب شده رایگان و بدون پرداخت مبلغ اضافی از خدمات شما استفاده کنند. بدیهی است که هر چقدر امتیاز بیشتری داشته باشند، خدمات بهتری دریافت می کنند. این روش باعث ترغیب استفاده مشتری از خدمات شما می شود و از بازدهی بالایی نیز برخوردار است.

۱۶٫ خدمات رایگان را جدی بگیرید

لفظ رایگان یک راهبرد بسیار مهم برای اکثر کسب و کارهایی است که هوشمندانه فعالیت می کنند. شاید خیلی از ما فکر کنیم که همه خدماتی که ارائه می دهیم باید با بالاترین قیمت باشد تا موفق شویم و سود کنیم و به خاطر همین موضوع به خدمات رایگان هیچ فکری نمی کنیم. در کسب و کارهای موفق خدمات رایگان برای اهداف بلند مدت استفاده می شود و این کسب و کارها هدف اولیه خود را روی نگه داشتن و جذب مشتری تنظیم می کنند تا این که فقط به فکر کسب درآمد باشند، ولی هدف نهایی شان کسب یود بیشتر ازهمین خدمات رایگا است.

۱۷٫ نمونه کار را دست کم نگیرید

داشتن نمونه کار در کسب و کار آرایشگری بسیار مهم و جزو بهترین راه های جذب مشتری است. خدماتی که سالن های زیبایی و آرایشگاه ها ارائه می دهند در زیبایی فرد تاثیر مستقیم دارد و به همین خاطر معمولا مشتری ها قبل از استفاده از خدمات زیبایی علاقه به دیدن نمونه کارهای شما دارند، پس بهترین کار این که نمونه کارهای خود را هم در شبکه های اجتماعی و هم به صورت آلبوم به مشتری ارائه کنید تا مشتری با کارهای شما آشنا شود. به علاوه در موارد خاص مثل گریم و میکاپ عروس می توانید از مشتری بخواهید در زمان آرایش عروس دیگر در سالن حضور داشته باشد تا به صورت زنده با نمونه کارهای شما آشنا شود.

۱۸٫ حرفه ای باشید و پرسنل حرفه ای داشته باشید

زیاد پرسیده می شود چه اهمیتی دارد که پرسنل من حرفه ای باشند یا نه وقتی خودم به اندازه کافی حرفه ای هستم؟ این حرف عجیب است ولی خوب سوال است و باید جواب داده شود. در ساده ترین حالت باید گفت قبل از این که شما به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط باشید، مشتری با پرسنل شما در ارتباط است و اگر پرسنل نتوانند حرفه ای بودن را به مشتری القا کند به احتمال زیاد مشتری را از دست می دهید. همچنین همیشه تمام خدمات به دست خود شما قابل انجام نیست و باید از پرسنل برای ارائه خدمات بهره ببرید و اگر این پرسنل حرفه ای نباشند هم شما اذیت می شوید و هم مشتری را از دست می دهید که این اصلا برای شما خوب نیست.

۱۹٫ از بنر های تبلیغاتی استفاده  کنید

بنر های تبلیغاتی یکی از بهترین و مدرن ترین راه های جذب مشتری است و شما می توانید از این طریق خیلی آسان تر مشتریان را از وجود کسب و کار خود آگاه کنید. بنر های تبلیغاتی با روش های مختلفی مانند تراکت، کارت ویزیت و بنر های اینترنتی ارائه می شوند که شما باید با توجه به نیازتان از هر کدام استفاده کنید.

۲۰٫ فضایی آرامش بخش برای مشتریان ایجاد کنید

مشتری شما در طول روز با مشکلات زیادی رو به رو بوده و حداقل انتظاری که می تواند از آرایشگاه شما داشته باشد با آرامش برخورد کردن است. اگر شما در آرایشگاه خود با صدای بلند حرف بزنید یا بخندید موجب آزار مشتری می شود و از همه بدتر این که برای مدتی مشتری را به حال خود رها کنید و به گفتگو با دیگران بپردازید، باعث میشود مشتری شما محیط آرایشگاه را استرس زا دانسته و دیگر برای استفاده از خدمات شما مراجعه نکند، پس در زمانی که با مشتری هستید نباید به فکر شوخی یا گفتگو با پرسنل باشید و مشتری را بدون هیچ دلیل منطقی به حال خود رها کنید، این موضوع بی احترامی به مشتری نیز به حساب می آید.

۲۱٫ زمان انتظار و خالی مشتری را پر کنید

وقتی که کسب و کار شما تعداد مراجعین کمی داشته باشد، مدیریت راحتی هم دارد ولی زمانی که تعداد مشتریان شما به یکباره ۲ برابر شود، مدیریت امور از دست شما خارج می شود مگر این که از قبل برای این تعداد مراجعین برنامه داشته باشید. خیلی از کسب و کار ها را دیده ایم که به همین دلیل کیفیت خدماتشان خیلی افت داشته و کلا شکست خورده اند.

یکی از مشکلاتی که در زمان افزایش مشتری برای شما پیش می آید، افزایش زمان انتظار مشتری هاست که باعث نارضایتی آن ها میشود. برای حل این مشکل شما باید در زمان انتظار به روش های مختلف ذهن مشتری را درگیر کنید تا گذر زمان برای مشتری محسوس نباشد؛ مثلا می توانید برای زمان انتظار کتاب و مجله قرار دهید یا با استفاده از تلویزیون و سرگرمی های دیگر مشتری را سرگرم کنید.

۲۲٫ از مشتریان خود پذیرایی کنید

پذیرایی از مشتری هر چند هم مختصر باشد تاثیر بسیار زیادی در جذب کردن مشتری دارد. این که مشتری حس کند شما به او احترام می گذارید بسیار ارزشمند است و شما را به انتخاب اول مشتری تبدیل می کند. لازم نیست پذیرایی بسیار سنگینی داشته باشید همین که مشتری بداند شما برای او ارزش و احترام می گذارید باعث وفادار شدن مشتری به شما می شود.

۲۳٫ شما سخنران نیستید، آرایشگر هستید

متاسفانه خیلی از آرایشگر ها زمان کار روی مشتری زیاد صحبت می کنند و وظیفه اصلی خود را فراموش می کنند که این موضوع باعث نارضایتی مشتری است. زمانی که فرد در حال صحبت است، ذهنش روی حرف هایی متمرکز است که می زند و بدین وسیله آرایشگر که شما باشید نمی توانید به درستی وظایف خود را انجام دهید، از این رو توصیه مؤکد می کنیم که در زمان کار با مشتری زیاد حرف نزنید و اجازه بدهید بیشتر او صحبت کند تا هم تمرکز بهتری داشته باشید و هم مشتری خواسته های خودش را بیان کند.

۲۴٫ بعد از ارائه خدمات، خودتان از مشتری وضعیت را پیگیری کنید

شاید  تا الان به این موضوع که بعد از ارائه خدمات با مشتری در ارتباط باشید و وضعیت او را را چک کنید، فکر نکرده بودید. اما باید بدانید زمانی که برای مشتری ارزش قائل هستید و وضعیت خدمات ارائه شده به مشتری را جویا می شوید همه مشتریان را به خود وفادار می کنید.

۲۵٫ اتاق کودک داشته باشید

بسیاری از مشتریان ممکن است به همراه کودک خود به شما مراجعه کنند و با توجه به این که قرار است از خدمات شما استفاده کنند، بنابراین زمانی برای مراقبت از کودکان خود را ندارند و شما می توانید با داشتن یک اتاق کودک سرگرم کننده این وظیفه را تا زمانی که کار مشتری تمام شود به عهده بگیرید. خدمات این شکلی در سالن های زیبایی بزرگ هم کمتر دیده می شود و از این لحاظ می تواند یک امتیاز بزرگ برای شما باشد.

۲۶٫ همواره در فکر جذب مشتری باشید و مشتری های قدیمی را وفادار نگه دارید!

شاید کمی سخت به نظر برسد که هم زمان به وفادار نگه داشتن مشتری قدیمی و جذب مشتری جدید فکر کنید ولی در عمل کار ساده است. شما می توانید با ارائه خدمات حرفه ای و قیمت های منصفانه مشتری جدید داشته باشید و با استفاده از روش هایی که در طول مقاله گفته شد مشتری های قدیمی خود را هم حفظ کنید؛ مثلا می توانید با در نظر گرفتن گیفت کارت یا امتیاز در باشگاه مشتریان برای این مشتریان امتیاز VIP ایجاد کنید.

۲۷٫ رقبای خود را خراب نکنید

خیلی از مشاغل فکر می کنند با خراب کردن رقیب می توانند خود را موفق جلوه دهند درحالی که این موضوع باعث درگیر شدن ذهن مشتری به خود می شود. با خود فکر کنید که شما می خواهید از خدمات یک شخص استفاده کنید و فرد دیگری نیز همین خدمات را ارائه می دهد. اما حالا فردی که شما دوست دارید خدمات را از او دریافت کنید درباره رقیب خود بد می گوید و قصد تخریب او را دارد! چه ذهنیتی در شما ایجاد می شود؟

احتمالا از خود می پرسید که حتما این فرد از رقیب خود می ترسد و سعی می کند او را خراب کند تا خودش را بالا بکشد، پس مشتری به فکر استفاده از خدمات رقیب می افتد و همین موضوع باعث محبوبیت رقیب می شود. حال فرض کنید به دلایل مختلف خدمات شما برای مشتری کیفیت پایینی داشته باشد؟ حالا وضع بدتر هم می شود و مشتری به همین راحتی به سمت رقیب می رود، پس دقت کنید در اکثر موارد شما با بدگویی از رقیب، خودتان خراب می کنید نه رقیب را.

۲۸٫ با مشاغل مرتبط همکاری داشته باشید

هر کسب و کار به طور مستقیم و غیر مستقیم با چند کسب و کار دیگر مرتبط است. حالا فرض کنید اگر شما با این کسب و کاها همکاری کنید و برای آن ها مشتری جمع کنید چه اتفاقی می افتد بالتبع آن ها هم برای شما مشتری جذب می کنند و خدمات شما نیز کاملتر می شود. زمانی که یک عروس به دنبال لباس عروس باشد شما می توانید با معرفی عروس به همکاران خود حتی پورسانت نیز گرفته و سود بیشتری داشته باشید. همکاری با دیگران می تواند باعث ریشه دار شدن کسب و کار شما شود و تعداد مشتریان شما را افزایش دهد.

۲۹٫ خود را جای مشتری بگذارید

من همیشه توصیه می کنم در هر کسب و کاری که هستید برای این که درک روشنتری از میزان بازدهی کسب و کار خود داشته باشید، خود را به جای مشتری بگذارید تا بتوانید بهتر ارتباط مشتری با کسب و کارتان را درک کنید و نیازهایی راا که تا اکنون برای شما قابل شناسایی نبودند ولی در کسب و کار شما نیاز بودند را ببینید. زمانی که خود را جای مشتری می گذارید خیلی ساده تر می توانید خواسته مشتری را ارزیابی کرده و خدمات خود را مبتنی بر این خواسته ها مدیریت کنید.

مثلا اگر شما قرار است یک عروس را آرایش کنید با قرار دادن خودتان جای عروس می توانید حدس بزنید که این عروس به چه خدماتی با چه کیفیت و هزینه ای احتیاج دارد تا خیلی سریع در مواجه با عروس پک تهیه شده توسط این ارزیابی را به او ارائه دهید.

۳۰٫ نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

نقاط ضعف و قوت همه چیزی است که ما را قوی یا ضعیف می کند؛ بنابراین شما باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را از رفع کنید. در این کسب و کار هم به همین نحو شما باید هر روز به دنبال نقاط قوت و ضعف خود باشید تا بتوانید از این طریق هر کدام مشتری را جذب نماید؛ به عنوان مثال اگر مشتریان شما وقت زیادی را در سالن شما برای رزرو یک وقت تلف می کنند، پس عصبانی می شوند و راه حل این موضوع ارائه خدمات رزرو وقت آنلاین.

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

بیشتر بدانید: myob

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: