تاثیر گوش دادن به شبکه های اجتماعی بر برندسازی

گوش دادن به شبکه های اجتماعی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

تاثیر گوش دادن به شبکه های اجتماعی بر برندسازی

با گوش دادن به شبکه های اجتماعی میتوانید بفهمید که مردم راجع به برند شما چه نظری دارند و اینکه چه کارهایی باید انجام دهید تا ارتباط با مخاطبانتان را بهبود بخشید

آیا میدانستید که مردم حدود ۲۸ درصد از زمان استفاده از اینترنت را در شبکه های اجتماعی میگذرانند؟ این یک فرصت عالی برای شماست تا ببینید که مردم راجع به برند شما چه میگویند.

شما در این مقاله  آشنا می شوید با:

  1. گوش دادن به شبکه های اجتماعی یعنی چه؟
  2. چرا گوش دادن به شبکه های اجتماعی اهمییت دارد؟
  3. چگونه به شبکه های اجتماعی گوش بدهیم؟

 

گوش دادن به شبکه های اجتماعی

 

گوش دادن به شبکه های اجتماعی یعنی چه؟

در واقع شما درحال گوش دادن به شبکه های اجتماعی هستید زمانی که منشن ها، نظرها و مکالمات را رصد میکنید تا بفهمید مردم راجع به محصول، خدمات و برند شما چه نظری دارند.

شما با رصد شبکه های اجتماعی اطلاعات خوبی بدست می آورید که به بهبود خدمات و یا محصولات شما کمک فراوانی می کند.

 

گوش دادن به شبکه های اجتماعی

 

چرا گوش دادن به شبکه های اجتماعی اهمیت دارد؟

دنبال کردن شبکه های اجتماعی یکی از اساسی ترین کارهاست که به کسب و کار شما کمک میکند تا مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

در ادامه ۵ دلیل اهمیت دنبال کردن شبکه های اجتماعی برای موفقیت کسب و کار ذکر خواهم کرد:

۱-درک احساس مردم نسبت به کسب و کار شما

گوش دادن به شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا احساسات مردم را راجع به کسب و کار خود درک کنید. اگر شما ندانید که چرا مردم احساس خاصی نسبت به کسب و کار شما دارند هرگز نخواهید توانست کسب و کار نوپا خود را گسترش دهید

شما با دنبال کردن نظرهای مثبت به این دانش می رسید که مردم بیشتر نسبت به چه چیز کسب و کار شما علاقه نشان داده اند و همچنین با دنبال کردن نظرهای منفی به این دانش می رسید که چه قسمت از کسب و کار شما برای مردم نا امید کننده است.

دنبال کردن شبکه های اجتماعی به شما قدرت پیش بینی می دهد که در چه زمینه هایی وارد شوید تا موفقیت برسید و یا اینکه در چه زمینه هایی احتمال شکست شما هست.

 

۲-مردم از کسب و کار من چه انتظارهایی دارند

دانستن اینکه کسب و کار شما دارای ضعف هایی است با درک کردن آن دو چیز کاملا متفاوت است. شما اگر مشکلات کسب و کارتان را ریشه یابی نکنید هرگز قادر به توسعه آن نخواهید بود.

بگذارید راجع به یک کسب و کار لباس مثال بیاورم شما مشاهده میکنید که چند نفر در شبکه های اجتماعی از یک مدل کت تولیدی شما شکایت دارند. بعد از کمی دقت متوجه می شوید که مشتریان مدام می گویند پس از چند بار پوشیدن زیپ آن خراب می شود.

اگر شما شبکه های اجتماعی را پیوسته دنبال کنید می توانید در هنگام بروز این مشکلات به سرعت از مشتری عذرخواهی کنید و آن محصول را برایش تعویض کنید یا هزینه آن را به او برگردانید

دنبال کردن شبکه های اجتماعی می تواند یکی از بهترین راه ها برای یافتن مشکلات محصولتان باشد تا مشتریان آینده خود را راضی نگه دارید

وقتی شما می فهمید چه چیزی مشتریان شما را نا امید میکند فرصتی بزرگ پیدا کرده اید تا کسب و کار خود را گسترش دهید

 

بازاریابی مجدد چیست و چرا همه غول های بزرگ از آن استفاده میکنند؟

 

۳-سنجش سلامت برند

اگر شما ندانید که مردم نسبت به برند شما چه نظری دارند چگونه میخواهید بدانید که محصولات شما چه حسی را به مشتری القا میکند؟

اطلاعات ارزشمندی که از شبکه های اجتماعی بدست می آید می تواند موقعیت برند شما را در بازار تعیین کند.

 

۴-مردم نسبت به رقبا شما چه نظری دارند

گوش دادن به شبکه های اجتماعی علاوه بر درک موقعیت برند شما در بازار ، این امکان را به شما می دهد که احساس مردم نسبت به رقابایتان را هم بسنجید.

می توانید تاثیر فعالیت های رقبایتان را ببینید و از آنها الگو بگیرید و یا نیازی از بازار را تشخیص دهید.

برای مثال ، بگذارید بگوییم که یکی از رقبای شما اخیراً نظرات منفی زیادی دریافت می کند. پس از بررسی بیشتر، متوجه می شوید که بسیاری از افراد از این که سفارشاتشان از این شرکت دیر می رسد شکایت دارند.

با دنبال کردن شبکه های اجتماعی متوجه می شوید که افراد علاقه مند به تحویل سریع محصولشان هستند و تاخیر در تحویل را نمی پذیرند. شما می توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید برای مثال می توانید کمپینی ایجاد کنید و مشتریانی را جل کنید که به دنبال شرکتی هستند که محصولات را سریع به دستشان برساند.

شما میتوانید با برجسته کردن برخی سرویس هایی که برای کاربران اهمیت دارد نظر مخاطبان را به خود جلب کنید

 

۵-مردم نسبت به چه چیزهایی حساس اند

دنبال کردن شبکه های اجتماعی فرصتی عالی را برای شما فراهم می کند تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزهایی حساس اند.. می توانید به مشکلات آنها گوش کنید و راهی برای حل آنها پیدا کنید.

دنبال کردن شبکه های اجتماعی شما را قادر می سازد تا نقاط درد مخاطبان خود را شناسایی کنید. آنها به چه کمکی نیاز دارند؟ و چگونه میتوانید آن را برطرف سازید؟

علاوه بر این ، می توانید بفهمید که چه محصولاتی برای مشتریان جذابیتی ندارد و  با افزودن چه ویژگی هایی به آن میتوانید نظر مشتریان به محصول خود جلب کنید.

 

چگونه به شبکه های اجتماعی گوش دهیم؟

بسیار خوب تا الان اهمیت گوش دادن به شبکه های اجتماعی را درک کرده اید و آماده شروع هستید. برای شروع باید به ۲ نکته بسیار مهم توجه کنید:

۱٫ انتخاب کلیدواژه های مناسب

اگر میخواهید این کار را به درستی انجام دهید ابتدا باید کلیدواژه مناسب را پیدا کنید تا بتوانید ببینید مردم راجع به برند شما چه می گویند.

شما می توانید از کلیدواژه های مختلف مرتبط با برند خود استفاده کنید:

  • نام برند
  • اسم محصول
  • شعار تبلیغاتی خود
  • هشتگ هایی که مرتبط با برند شماست

شما همچنین میتوانید کلید واژه های مربوط به رقبا خود را هم بیابید تا ببینید که نظر مردم راجع به آنها چیست.

 

۲٫ پیدا کردن ابزار مناسب

این که شما بخواهید شخصا هرروز کلیدواژه ها را جستجو کنید تا ببینید مردم راجع به شما چه میگویند کاری بسیار زمان بر است.

راه حل ساده تر استفاده از ابزار های مناسب این کار است یکی از بهترین این ابزار ها Hootsute می باشد که به شما این امکان را می دهد که نظرات و نام های تجاری را در شبکه های مختلف اجتماعی جستجو کنید.

 

از همین امروز شروع کنید

اگر میخواهید که مشتریان خود را راضی نگه دارید گوش دادن به شبکه های اجتماعی لازمه کار شما خواهد بود. وقتی به صحبت های مشتریان خود گوش می دهید ، می توانید نیازهای آنها را بهتر برآورده کرده و تغییراتی ایجاد کنید که شما را قادر به ارائه تجربه بهتر کند. در نتیجه ، مشتریان راضی تر و وفادارتری خواهید داشت.

اگر به اهمیت گوش دادن به شبکه های اجتماعی پی بردید و میخواهید آن را اجرا کنید وقت کافی برای آن ندارید مجموعه آسابرندینگ می تواند در این راه به شما کمک کند.

 

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: