بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال ۱۴۰۰

استراتژی شبکه های اجتماعی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

استراتژی شبکه های اجتماعی در واقع همان نقشه گنجی است که با در اختیار داشتن آن به راحتی خواهید توانست به صورت کاملاً عملی و منطقی در دنیای اینترنت به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید. این استراتژی یک راز بزرگ در دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود و اگر به خوبی آن را درک کنید قطعاً به نتایج بسیار خوبی خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: ۵ مرحله کلیدی برای ساخت استراتژی بازاریابی

استراتژی شبکه های اجتماعی
استراتژی شبکه های اجتماعی

یکی از رسوم مهم هر کسب و کار در ابتدای هر سالی، تعیین اهداف جدید است. در واقع این اهداف این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا کسب و کارتان را به سمت رشد و پیشرفت هدایت کنید. این روزها در دنیای پرسرعت بازاریابی دیجیتال، باید به صورت مداو­م منتظر رویدادهایی جدید برای جذب مخاطب باشید. یکی از این روش ها که کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد، استفاده از استراتژی شبکه های اجتماعی است.

اما قبل از هر چیزی اجازه دهید یک تعریف کلی از این استراتژی داشته باشیم:

استراتژی شبکه های اجتماعی چیست؟

بهترین استراتژی های شبکه های اجتماعی

در حقیقت استراتژی شبکه های اجتماعی به معنی برنامه ریزی و تنظیم یک طرح کلی برای تمامی فعالیت هایی که قرار است در شبکه اجتماعی انجام دهید. این برنامه ریزی می تواند شامل این باشد که چه کارهایی را در چه موقعیتی و به چه نحوی باید انجام داد و از همه مهم تر اینکه نتیجه کار را چطور بررسی نماییم تا خیلی سریع تر به اهداف خود نزدیک و نزدیک تر شویم.

در واقع استراتژی شبکه های اجتماعی به معنی ارسال تصویر و قرار دادن کپشن نیست. این استراتژی خیلی مهم تر از این است و به معنی ایجاد یک برنامه ریزی کاملاً دقیق حتی برای کوچک ترین اهداف است. شاید از قدرتی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار داده خبر نداشته باشید اما حقیقت این است که رشد و پیشرفت و موفقیت شما در کسب و کارتان به استراتژی شبکه های اجتماعی بستگی دارد.

استراتژی شبکه های اجتماعی این درک را در اختیار شما قرار خواهد داد تا مخاطبین خود را بیش از پیش درک کرده و یک ارتباط صمیمانه با آنها برقرار نمایید. مگر می توان نظر یک مخاطب را جلب نمود اما هرگز نتوان آن را درک کرد؟ مگر می توان یک کودک را آرام کرد ولی هرگز متوجه نشویم دلیل گریه وی چیست؟ دقیقاً استراتژی شبکه های اجتماعی به این موضوع می پردازد که چطور می توان مخاطبین را درک کرده و با آنها چطور ارتباط برقرار نماییم.

در این مقاله به ۴ روش بسیار مهم که می بایستی در سال جدید یعنی ۱۴۰۰ اجرا نمایید اشاره خواهیم کرد:

روش اول: یک استراتژی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

سال جدید میلادی یک زمان بسیار مناسب برای شروع کسب بازار و جذب مخاطبین جدید آن هم به واسطه بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. شاید شما به این موضوع فکر کنید که: کسب و کار من واقعاً به استراتژی های پربازده شبکه های اجتماعی نیاز دارد؟ من به صورت مداوم در این شبکه ها پست هایم را به اشتراک می گذارم و این برای من کافی است تا برخی افراد این پست را لایک کنند.

استراتژی مهم در شبکه های اجتماعی

اما در واقع این تصوری کاملاً اشتباه است. مادامی که به رشد و پیشرفت فکر نکنید هرگز نخواهید توانست در مسیر موفقیت قدم بردارید. هنگامی که یک برنامه ریزی خوب برای استراتژی های پربازده شبکه های اجتماعی به اجرا در بیاید شما هم حضوری قدرتمندتر را در این شبکه ها تجربه خواهید کرد و این اطمینان را به دست خواهید آورد که مخاطبین را در زمان مناسب جذب خود خواهید کرد.

اما این سوال به وجود می آید:

چطور می توان این کار را انجام داد؟

اگر در ابتدای کار هستید و شخصی مبتدی به شمار می روید باید مشخص نمایید که مخاطبین شما چه افرادی هستند. یک سری اطلاعات جمعیتی و روانشناسی از مشتریان خود تهیه نمایید. این کار می تواند تعامل شما با هر گروه از مشتریان را در آینده بهتر کند.

این اطلاعات می تواند به صورت زیر باشد:

  • مخاطبین من چه نوع افرادی هستند؟ زن یا مرد، پیر یا جوان، شاغل یا بیکار، دکتر یا مهندس و غیره
  • چند ساله هستند؟
  • میانگین سنی آنها چه اندازه است؟
  • سطح متوسط درآمد آنها چه اندازه است؟
  • نقاط مشترک بین آنها چیست؟
بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در آسابرندینگ

مشخص کردن چنین سوالاتی و جواب دادن به آنها می تواند مسیر حرکت برای برنامه ریزی یک استراتژی شبکه های اجتماعی را آسان تر نماید. در واقع این اطلاعات می تواند کار شما را در تعیین بودجه شبکه های اجتماعی، بهترین زمان برای ارسال پست ها، برقراری ارتباط با مخاطبین و غیره را راحت تر کند و خیلی آگاهانه تر خواهید توانست درباره محتوای ارسالی تصمیم بگیرید. تمامی این موارد باعث می شود تا بیشتر روی کیفیت محتواهای ارسالی، تمرکز نمایید.

وقتی صحبت از بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی برای تجارت به میان می آید، محتوای تولید شده توسط کاربر در صدر لیست خواهد بود. طبق این استراتژی باید طوری عمل کنید که محتوای تولید شده توسط کاربر، توسط مخاطبین به دیگر شبکه های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته می شود. طبق تحقیقات به عمل آمده حدود ۷۹ درصد از کاربران محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر کاربران را دلیلی منطقی بر خرید خود دانسته اند.

موثر ترین استراتژی شبکه های اجتماعی آسابرندینگ

روش دوم: برای رشد بیشتر با مخاطبین خود تعامل داشته باشید

بدون شک اهمیت مطالب با کیفیتی که در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید قابل انکار نیست. این مطالب با کیفیت جزئی از استراتژی شبکه های اجتماعی به حساب می آید تا به شما کمک کند تا در فروش محصولات و خدمات خودتان موفق تر عمل کنید. اما موردی که در اکثر مواقع نادیده گرفته می شود، مدیریت شبکه های اجتماعی است.

استراتژی شبکه های اجتماعی: مدیریت شبکه های اجتماعی

در واقع یکی از مهم ترین روش ها در شبکه های اجتماعی، مدیریت آن به شمار می رود و بسیاری از بازاریاب ها بر این عقیده اند که داشتن یک جامعه رسانه ای اجتماعی قدرتمند می تواند به مشتریانی معتبر و وفادار تبدیل شوند. در حقیقت از بهترین روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا به اصطلاح استراتژی شبکه های اجتماعی، ایجاد نمودن یک جامعه درگیر رسانه های اجتماعی است.

برای اینکه تعاملی خوب با مخاطبین داشته باشید می توانید درباره پست ها نظر بدهید، به مخاطبینی که کامنت گذاشته اند به خصوص افرادی که کامنت منفی گذاشته اند جواب بدهید، هشتگ های داغ شبکه اجتماعی را پیدا و آنها را باز نشر دهید. این تعامل ها که به هر روشی ایجاد می شود قادر خواهد بود شبکه ای از افراد را ایجاد کند تا به مرور زمان به رشد و پیشرفت کسب و کارتان کمک کنند.

روش سوم: نتایج خود را بررسی و از آن گزارشی تهیه نمایید

روش دیگر در بحث استراتژی شبکه های اجتماعی این است که فعالیت های انجام گرفته در شبکه های اجتماعی را بررسی و سپس از آن گزارشی تهیه نمایید. خیلی از افراد ادعا می کنند که هیچ بازخورد مثبتی از انجام فعالیت های مستمر در این شبکه ها دریافت نمی کنند. نکته اصلی این است که بدون در نظر گرفتن استراتژی شبکه های اجتماعی نمی توانید به موفقیت زیادی دست پیدا کنید.

مدیریت استراتژی شبکه اجتماعی | آسابرندینگ

اما زمانی که با برنامه ریزی و استراتژی پیش می روید در واقع تمام انرژی خودتان را روی اهداف از پیش تعیین شده متمرکز می کنید. هرچه درک درست تری از عملکرد رسانه های اجتماعی داشته باشید نتیجه ای که به دست می آورید فرای تصور خواهد بود.

بعد از تعیین هدف و ارسال پیام و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، شروع به بررسی و تحلیل مخاطبین کنید. بررسی کنید که چه اندازه از مخاطبین تان درگیر پیام یا تبلیغی که ارسال کرده اید، شده اند. تبلیغاتی که کمترین بازخورد را داشته اند به صورت کامل حذف و تبلیغاتی که بیشترین بازخورد را داشته اند، ادامه دهید. در واقع شما بایستی میزان علاقه مندی مخاطبین و کاربران خودتان را بررسی نمایید چرا که جمع آوری تجزیه و تحلیل هایی موجود در یک گزارش می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر نتایج کسب و کار شما داشته باشد.

پست های ارسال شده را مدام بررسی و نظرات مثبت و منفی را در یادداشت و در آینده نزدیک از آن برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان استفاده نمایید. در بحث استراتژی شبکه های اجتماعی این مورد یکی از بهترین اقدامات در شبکه های اجتماعی به شمار می رود. این گزارش می تواند اهداف و استراتژی های شما را شناسایی و موفقیت های شما را برجسته تر کند.

روش چهارم: از فعالیت در شبکه های اجتماعی لذت ببرید

برای رشد و پیشرفت باید از کاری که انجام می دهید لذت ببرید. قرار بر این نیست که رسانه های اجتماعی برای شما خسته کننده و کسل کننده باشد. در حقیقت یکی از استراتژی شبکه های اجتماعی این است که از کارتان لذت ببرید.

تبلیغات در فضای مجازی | آژانس تبلیغاتی آساربندینگ

کاربرها به صورت مرتب در شبکه های اجتماعی به دنبال اخبار به روز هستند و هرگز این اخبارها و محتواها برای آنها ملال آور و کسل کننده نیست. پس یکی از استراتژی شبکه های اجتماعی این است که برای جذب هر چه بیشتر مخاطب، مطالبی به روز از تصاویر، فیلم ها، پادکست ها و غیره را ارسال نمایید. مادامی که از فعالیت در این شبکه ها لذت ببرید موفقیت و رشد و پیشرفت تان حتمی است.

نتیجه گیری

سال جدید بهترین فرصت برای اصلاح یا ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی قدرت مند است.

اگر میخواهید که در سال جدید کسب و کارتان را متحول کنید پس سال جدید را طوفانی شروع کنید و چشم انداز کسب و کار خود را وسعت بخشید

متخصصین با تجربه در آژانس بازاریابی و تبلیغات آسابرندیگ آماده پاسخ گویی به سوالات شما جهت تدوین استراتژی موثر برای کسب و کارتان می باشد

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

2 Comments

  1. محمد گفت:

    جالب بود
    دم شما گرم

  2. امیرعلی گفت:

    خدا قوت . مطلبش جدید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: