بازاریابی شبکه های اجتماعی در عصر جدید

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

شبکه های اجتماعی همچنان یکی از بهترین کانال های بازاریابی هستند، درک دقیق چگونگی تغییر آنها برای استفاده صحیح از آن مهم است. شبکه های اجتماعی، جزء مهم ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای برندها و مشاغل در هر اندازه ای می باشند. استفاده از قدرت شکبه های اجتماعی مستلزم این است که شما از تغییرات آن مطلع باشید. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی شبکه های اجتماعی با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.


استراتژی هایی که از چند ماه پیش مؤثر بوده اند، امروز لزوماً نتایج یکسانی را به دست نمی آورند. چرا؟ زیرا رفتار مصرف کننده تغییر می کند. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تغییر می کنند و سیستم عامل های جدید پیشرفت می کنند و محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد.


همانطور که مصرف کنندگان شیوه استفاده و تعامل با شبکه های اجتماعی را تغییر می دهند، بازاریاب ها نیز باید برای رسیدن به مخاطبان هدف، خود را تنظیم کنند. باقی ماندن در خط مقدم شبکه های اجتماعی تضمین می کند که استراتژی شما همیشه جاری است و یک مزیت رقابتی برای شما فراهم می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه تغییر کرده است؟

یک برند دیگر نمی تواند محتوای عمومی را در تمام کانال های شبکه های اجتماعی خود ارسال کند و حتی انتظار داشته باشد که نتیجه دهد. علاوه بر این، محتوای شبکه های اجتماعی نمی تواند تبلیغات آشکار باشد. مصرف کنندگان از این نوع بازاریابی در امان هستند.
شما باید در شبکه های اجتماعی برجسته باشید. امروزه، یک استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی باید مبتنی بر نتایج زیر باشد:

  • کمپین هایی در سیستم عامل هایی که توجه مصرف کنندگان هدف شما در آنها وجود دارد.
  • محتوای بسیار خلاقانه که به طور خاص برای هر سیستم عاملی ایجاد شده است.
  • روش های منحصر به فرد برای تشویق کاربر توسط محتوای تولید شده ( UGC )

حال بیایید به شش روش که شبکه های اجتماعی عصر جدید در حال تغییر است و آنچه باید برای ایجاد بهترین نتیجه برای کسب و کار یا برند خود تمرکز کنید، با هم مرور کنیم.

۱٫ محتوای ویدئویی بهترین فرصت های تعامل با برند را فراهم می کند.

محتوای ویدئویی توسط کاربران شبکه های اجتماعی ترجیح داده می شود. به عنوان یک برند، شما باید محتوا را در قالبی که مخاطب شما ترجیح می دهد ایجاد کنید.
اگرچه ممکن است فکر کنید پست های تصویری سنتی اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب ترند. اما باید به جایی که فرصت اشتغال دارد برسید. در حال حاضر، کانال هایی در شبکه های اجتماعی تاسیس شده اند که قابلیت های خاصی برای محتوای ویدئویی دارند (اینستاگرام ، فیس بوک ، یوتیوب) و همچنین شبکه های اجتماعی متمرکز بر ویدئو مانند TikTok و Triller که جدیدتر هستند.

۲٫ تجارت الکترونیکی فرصت های درون برنامه ای همچنان در حال پیشرفت است.

در سال ۲۰۲۱ به دنبال تجارت الکترونیکی باشید که در شبکه های اجتماعی بازدید کننده بیشتری وجود دارد و گزینه های خرید درون برنامه ای بیشتری در دسترس می باشد. آخرین به روزرسانی برنامه اینستاگرام، نماد “فروشگاه” خود را در جایی قرار داده است که کاربران قبلاً به اعلان های خود دسترسی داشته اند.
گرچه این حرکتی بود که به عقیده خیلی ها کمی اب زیر کاه بود، اما این نشانه واضحی است که اینستاگرام به دلیل گسترش ویژگی فروشگاههای خود کاملاً پیش است. TikTok را تماشا کنید تا به زودی تجارت الکترونیکی درون برنامه ای را نیز راه بیندازد.

در اوایل سال، TikTok از همکاری با Shopify، بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیکی جهان خبر داد تا به بازرگانان خود اجازه دهد بدون وقفه در TikTok تبلیغ کنند. جالبترین اطلاعات مربوط به آن اطلاعیه، ذکر دو شرکت در تلاش برای انتشار ویژگی های جدید درون برنامه ای بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با یک مرکز مشاوره کسب و کار در مشهد

۳٫ بازاریابی اینفلوئنسر اکنون باید کاملاً از برند و معتبر باشد.

در روزهای ابتدایی بازاریابی اینفلوئنسر، قبل از اینکه حتی از آن به عنوان “بازاریابی اینفلوئنسر” یاد شود، می توانستید به سادگی و با داشتن یک حساب کاربری با تعداد زیادی از افراد، تبلیغ محصول یا خدمات خود را در یک پست افزایش دهید.
مخاطبان شبکه های اجتماعی هرگز در معرض این نوع بازاریابی قرار نگرفته بودند. بنابراین با نرخ بالایی تبدیل انجام می شد. آنقدر بالا که به سرعت به کانال بازاریابی ترجیحی بسیاری از برند ها تبدیل شد. چندین برند مستقیم فقط با استفاده از بازاریابی اینفلوئنسر راه اندازی و گسترش یافتند.

Fashion Nova یک مثال عالی است. یک برند نیم میلیارد دلاری که چند سال پیش به سرعت از تاریکی عبور کرد و اکنون تقریباً ۲۰ میلیون دنبال کننده اینستاگرام دارد. آنها با صرف هزینه بیش از هر برند دیگر برای بازاریابی اینفلوئنسر، به این رشد عظیم دست یافتند. هرچند زمان تغییر کرده است و تعداد دنبال کننده ها به تنهایی مهم نیست.


میکرو اینفلوئنسرهایی که افراد کاملاً جذابی دارند و کاملاً مطابق با مخاطبان مورد نظر شما هستند راهی است که باید طی کنید. شیوه تبلیغ برند شما باید طبیعی و معتبر باشد. داشتن یک محصول و لبخند زدن به سادگی دیگر آن را فروش نمی دهد.
مشارکت تجاری طولانی مدت با سازندگانی که به برند شما اهمیت می دهند، با ارزش ترین شکل بازاریابی اینفلوئنسرها است. این اجازه می دهد تا رابطه تکامل یابد و مخاطبان اینفلوئنسر به طور طبیعی به برند شما معرفی شوند.

۴٫ محتوای تولید شده توسط کاربرعملکرد بهتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد.

کارشناسان بازاریابی دیجیتال تخمین می زنند که بیشتر آمریکایی ها هر روز در معرض حدود ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تبلیغ قرار دارند. اگر یک دقیقه وقت بگذارید تا در تمام فیدهای شبکه های اجتماعی خود حرکت کنید، بدون شک با تبلیغات در ارتباط خواهید بود، چندین تبلیغ در هر سیستم عامل. این را در تعداد دفعاتی که این برنامه ها را باز می کنید ضرب کنید و می توانید ببینید که چگونه این برآورد نقطه ای است.

مصرف کنندگان هر روز از تبلیغات سنتی مصون تر می شوند.
UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر، یک روش عالی برای جلب آگاهی از برند است و در عین حال اثبات اجتماعی بسیار موثری نیز دارد. یک پیام بازاریابی که دارای یک کاربرد واقعی یک کالا یا خدمات باشد، فروش بهتری نسبت به یک تبلیغ خلاقانه متشکل از عکاسی حرفه ای و فیلم با ارزش تولید بالا دارد.
برای ایجاد UGC برای نام تجاری خود مشتریان خود را تشویق کنید. با استفاده از هشتگ مخصوص برند تجاری که به مشتریان محصولات رایگان، تخفیف یا سایر پیشنهادات ویژه اعطا می کند، یک کمپین ایجاد کنید. موارد برجسته را در حساب های رسانه های اجتماعی خود مستند کنید. این یک روش سریع برای ایجاد یک اثر گلوله برفی UGC است.

۵٫ بازاریابی شبکه های اجتماعی اکنون یکی از شعبات خدمات مشتری می باشند.

به حسابهای شبکه های اجتماعی خود فقط به عنوان یک بستر فروش فکر نکنید. آنها به چیزی فراتر از آن تبدیل شده اند. اکنون، شبکه های اجتماعی به همان اندازه که کانال بازاریابی هستند، یک کانال خدمات به مشتری نیز هستند.
وقتی مصرف کننده سوال یا شکایتی دارد، به کجا مراجعه می کند؟ شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توییتر گرفته تا پیام های فیس بوک، درصد زیادی از سوالات مربوط به خدمات مشتری از شبکه های اجتماعی سرچشمه می گیرد.


تعهد شما به خدمات مشتری در شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در موفقیت برند شما دارد. مصرف کنندگان دوست دارند نظر خود را در مورد برند های مثبت و منفی در شبکه های اجتماعی بیان کنند.
وقت گذاشتن برای اطمینان از رسیدگی سریع به درخواستهای مشتری، می تواند ارتشی از حامیان وفادار ایجاد کند که شما را فریاد بزنند، پروفایل های شما را برچسب گذاری کنند و تجارت را به روش شما ارجاع دهند.
اکثر سیستم عامل های CRM دارای یکپارچه سازی اجتماعی هستند و نظارت بر پیام های ارسالی از طریق حساب های رسانه های اجتماعی شما را برای تیم خدمات مشتری آسان می کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بیزینس پلن

۶٫ امروزه قوانین و کنترل نظارتی بیشتری وجود دارد.

همه چیز درشبکه های اجتماعی برای همه آزاد نیست. اکنون، کنترل نظارتی افزایش یافته است و برند ها نیز باید از قانونی بودن اطلاعات در مورد افشای تأثیرگذار و مشارکت کاملاً آگاه باشند. به زبان ساده، هنگام بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید بسیار شفاف باشید.
اگر اینفلوئنسرها را استخدام می کنید، باید مطمئن شوید که آنها را افراد واقعی دنبال می کنند. زیرا عدم موفقیت در انجام این کار می تواند برای شما مشکلاتی را در بر داشته باشد.

دسترسی و اثربخشی تبلیغات پولی از نظر توانایی مخاطبان هدف نیز می تواند خیلی زود تغییر کند. فیس بوک قبلاً به چگونگی تأثیرگذاری به روزرسانی iOS 14 اپل بر تبلیغ کنندگان خود پرداخته است. اگر تبلیغات پولی در فیس بوک و اینستاگرام یک قطعه مهم در بازاریابی شما است، من اکیداً توصیه می کنم که وقت خود را صرف آزمایش و بهینه سازی استراتژی های مختلف ارگانیک کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

ارائه بهترین آموزش های بازاریابی و تبلیغات از جمله بازاریابی شبکه های اجتماعی را در آسابرندینگ؛ یک شرکت تبلیغاتی در مشهد تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: