۷ استراتژی بازاریابی بهداشت و درمان و دندانپزشکی

بازاریابی بهداشت و درمان و دندانپزشکی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

بازاریابی بهداشت و درمان و دندانپزشکی

در عصر مدرن امروزی، بازاریابی و رسانه به بخش مهمی از رشد سازمانی – حتی برای فعالیت‌های بازاریابی بهداشت و درمان و دندانپزشکی تبدیل شده ‌است. حقیقت این است که افراد بیشتر و بیشتری به جستجوی اطلاعات در وب، از جمله اطلاعات سلامتی، روی آورده‌اند. تحقیقات پیو مرکز گزارش می گوید که ” ۷۲ درصد از کاربران اینترنت گفت: آنها در سال گذشته برای کسب اطلاعات سلامت بصورت آنلاین اقدام کرده اند “. این بدان معناست که پزشکان، مطب‌ها و بیمارستان‌ها باید با پیشرفت های حوزه اینترنت و فضای مجازی بروز باشند و یک حضور آنلاین در وب و شبکه های اجتماعی ایجاد کنند. در غیر اینصورت، ممکن است در بزودی و در کوتاه ترین زمان بیکار شوند.

پلتفرم‌های مدیریت مشتریان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی می‌توانند با اجازه دادن به بیماران و سایر پزشکان ارجاع‌دهنده شما را در صفحات بالای Google و سایر موتورهای جستجو، در معرض دید کلی مرکز مراقبت‌های بهداشتی و خدماتی که ارائه می‌دهید، ارائه دهند.

بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۸ از بیش از ۱۲۰۰۰ پزشک، تنها ۱۷ درصد از پزشکان وضعیت مالی فعالیت های خود را “سالم و سودآور” ارزیابی کردند . ۱۷ درصد! بله، این بدان معناست که ۸۳ درصد از آن پزشکان درآمدی ندارند. در واقع، مقاله اخیر وال استریت ژورنال توسط دکتر ساندیپ جوهر گزارش می دهد که “بازده سرمایه گذاری آموزشی برای پزشکان مراقبت های اولیه، با توجه به تفاوت ها و تعداد ساعات کار، کمتر از ۶ دلار در ساعت است”. این کمتر از میانگین حداقل دستمزد فدرال است!

بنابراین، پزشکان و پزشکان چه استراتژی‌های بازاریابی پزشکی و رسانه‌ای را می‌توانند به کار ببرند که واقعاً برای افزایش سود و حقوق مؤثر باشد ؟ در اینجا هفت مورد است:

بازاریابی بهداشت و درمان و دندانپزشکی


۱٫ رسانه آفلاین از نظر احساسی متقاعد کننده

چرا تلویزیون، رسانه های چاپی و فضای باز هنوز برای صنعت مراقبت های بهداشتی کار می کنند؟ این به این دلیل است که همه ترجیحات رسانه‌ای متفاوتی دارند و اغلب قبل از تصمیم‌گیری از رسانه‌های آفلاین و آنلاین استفاده می‌کنند. در یک مطالعه Google/Compete Hospital در سال ۲۰۱۲ ، ۸۴٪ از بیماران از منابع آنلاین و آفلاین برای تحقیق استفاده می کنند. از بیمارانی که از رسانه آفلاین استفاده کردند:

  • ۳۲ درصد بیماران از تلویزیون برای تحقیق استفاده می کنند.
  • ۲۰ درصد بیماران از مجلات برای تحقیق استفاده می کنند.
  • ۱۸ درصد بیماران از روزنامه برای تحقیق استفاده می کنند.

بنابراین به نظر می رسد که رسانه های آفلاین همچنان موثر هستند. در واقع، با رویکرد درست، می تواند به اندازه رسانه های آنلاین قدرتمند باشد. به عنوان مثال مرکز ارتوپدی بیمارستان سنت فرانسیس را در نظر بگیرید. آنها آژانسی را استخدام کردند تا به آنها کمک کند تا تبلیغات تلویزیونی، چاپی و فضای باز از نظر احساسی جذاب را اجرا کنند که منجر به نفوذ ۷۵ درصدی بازار در بازارهای اولیه و ثانویه سنت فرانسیس شد. برای اینکه این کمپین متقاعدکننده باشد، آژانس مشخص کرد که مخاطبان هدف آنها چه کسانی هستند، درد/مشکل آنها چیست، و سپس آن را به گونه ای تنظیم کرد که مثبت، آموزنده و با آن مخاطبان هدف طنین انداز شود. علاوه بر این، آنها شامل یک تماس برای اقدام واضح (“با ما تماس بگیرید”) و راهی برای انجام این اقدام با درج شماره تلفن خود شدند.

با این حال، من چندان مطمئن نیستم که ذکر کردن آنها در فهرست صفحات زرد NYNEX ضروری باشد. چه کسی حتی دیگر از صفحات زرد استفاده می کند؟ (اگر این کار را انجام دهید به شما توهین نمی شود.)

۲٫ وبلاگ ها و وب سایت های بهینه شده برای موتورهای جستجو (SEO).

وقتی صحبت از تبلیغات در صفحات زرد شد، به Google سلام کنید – صفحات زرد جدید. امروزه، Pew Internet Research می گوید ۷۷ درصد از جویندگان سلامت آنلاین آخرین جلسه خود را در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ یا یاهو آغاز کردند. موتورهای جستجو، مانند گوگل، برای کمک به مردم برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، آنقدر پیچیده شده‌اند که اکنون می‌توانید به معنای واقعی کلمه متخصصان پزشکی یا متخصصان پزشکی نزدیک من را در کادر جستجوی آنها تایپ کنید و فهرستی از معتبرترین متخصصان پزشکی را پر می‌کند. در منطقه جغرافیایی شما

اما صبر کنید… منظور شما از “معتبر” چیست؟ خوب می بینید، رتبه گوگل صفحات بر اساس دو معیار اصلی: سازمان است، که یک اندازه گیری چگونه بسیاری از سهم مردم و یا لینک به مطالب خود را، و ربط است، که یک اندازه گیری که چگونه به خوبی شما ایجاد محتوا که مربوط به کاربران کلمات کلیدی در موتورهای جستجو (مانند گوگل) تایپ کنید تا وب سایت یا وبلاگ خود را پیدا کنید. وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که محتوای مرتبط ایجاد می‌کنند که توسط کاربران اینترنت پیدا می‌شود و سپس در سراسر وب به اشتراک گذاشته می‌شود، معتبر تلقی می‌شوند.

دکتر Wendy Sue Swanson MD، MBE از بیمارستان کودکان سیاتل ، یک نمونه عالی از دکتری است که خود را با ایجاد محتوای بسیار مرتبط و معتبر بازاریابی می کند . او وبلاگ “Seattle Mama Doc” را راه اندازی کرد تا داستان پزشک بودن خود را به اشتراک بگذارد و به مادران توصیه های بهداشتی در مورد مراقبت از کودک بدهد. در نتیجه، او توانست یک شبکه رسانه اجتماعی با بیش از ۲۶۰۰۰ دنبال کننده توییتر ایجاد کند و حتی به عنوان بهترین فید توییتر TIME در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

۳٫ تعامل با رسانه های اجتماعی و بازاریابی ارجاعی

با این اوصاف، رسانه های اجتماعی و شبکه هایی مانند توییتر را نباید نادیده گرفت. استفاده روزافزون DC Interactive Group از رسانه‌های اجتماعی و موبایل در اینفوگرافیک مراقبت‌های بهداشتی نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از مردم بر اساس شهرت خود در رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی را انتخاب می‌کنند . از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، یک سوم آنها اکنون از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و انجمن‌های آنلاین برای موضوعات مرتبط با سلامتی استفاده می‌کنند. انواع محتوایی که به احتمال زیاد با آن‌ها درگیر می‌شدند یا در آن شبکه‌ها به اشتراک می‌گذاشتند شامل مراقبت‌های دریافت‌شده در بیمارستان یا مرکز پزشکی و پزشک، پرستار یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خاصی بود که تجربه مثبت یا منفی با آن‌ها داشتند.

با این حال، رسانه های اجتماعی را می توان به روش های مختلفی غیر از تعامل با بیماران به صورت آنلاین مورد استفاده قرار داد. این مطالعه موردی Philips Healthcare LinkedIn یک نمونه عالی از یک سازمان مراقبت بهداشتی است که از LinkedIn برای ایجاد “رهبری فکری” و تخصص در زمینه مربوطه مراقبت های بهداشتی و نور استفاده می کند. فیلیپس گروه Innovation in Health LinkedIn را ایجاد کرد تا با برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف خود – متخصصان پزشکی، مراقبت های بهداشتی و فناوری، بحث هایی را ایجاد کند و اعتبار آنها را ایجاد کند. این گروه اکنون بیش از ۱۰۰۰۰۰ عضو در سراسر جهان دارد! تصور کنید که چگونه این نوع بازاریابی می تواند روی اقدامات پزشکی کوچک تأثیر بگذارد…

۴٫ تبلیغات پولی مقرون به صرفه یا کمپین های PPC 

چالش بسیاری از اقدامات پزشکی در مورد بازاریابی این است که آنها زمان کافی ندارند. بیمارانی هستند که باید ویزیت شوند و کارهای اداری باید انجام شود، و شما در حال حاضر بیش از ۸ ساعت کار می کنید. بنابراین چگونه می توانید زمانی را برای وبلاگ نویسی و فعال بودن در رسانه های اجتماعی پیدا کنید؟ من آن را دریافت می کنم. به عنوان یک بازاریاب مراقبت های بهداشتی، وقتی صحبت از بازاریابی آنلاین می شود، چالش های زمان را به خوبی درک می کنم. به همین دلیل است که من به تبلیغات پولی، با نام Pay-Per-Click (PPC) نیز متکی هستم، که نوعی بازاریابی موتور جستجو است. تبلیغات پولی از طریق گوگل ادوردز ، تبلیغات لینکدین، و تبلیغات آگاهی محلی فیسبوکیک راه صرفه جویی در زمان و مقرون به صرفه برای به دست آوردن بیماران، ارجاعات و شناخت بیشتر برای مطب شما هستند. به همین دلیل است که یکی از مزایای تبلیغات پولی یا کمپین های PPC این است که می توانید بودجه خود را با تعیین حداکثر هزینه کنترل کنید. بسته به استراتژی بازاریابی شما، هزینه ها می تواند تا ۰٫۳۰ دلار برای هر کلیک با استفاده از Adwords یا ۱ دلار در روز با فیس بوک باشد.

به همین دلیل است که پزشکان بیشتر و بیشتر به سمت PPC روی می آورند. چون کار می کند! در سال ۲۰۱۲، Geocentric’s How Health Consumers Engage Online Infographic گزارش داد که گوگل روزانه بیش از ۱ میلیارد درخواست جستجو را پردازش می کند. از افرادی که آن درخواست ها را ارسال می کنند،

  • ۴۴ درصد از کاربران برای پزشکان جستجو ، و
  • ۸۱ درصد از مردم هنگام جستجوی اطلاعات سلامتی روی یک پیوند حمایت شده کلیک می کنند .

بنابراین، اگر به دنبال راهی سریع و مقرون به صرفه برای ایجاد تجارت بیشتر هستید، اجرای یک کمپین PPC را در نظر بگیرید. این مطالعه موردی Now Care Dental نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از PPC توانستند نرخ تبدیل ۲۵٫۵ درصدی را از کلیک به تماس‌های تلفنی ایجاد کنند، که منجر به ۸۶ تماس ردیابی شده تنها در ۴۵ روز شد! اگر در ۴۵ روز ۸۶ تماس بیشتر دریافت کردید که منجر به سود بیشتر شد، آیا ارزش سرمایه گذاری چند دلاری در کمپین PPC را داشت؟

بیشتر بدانید: ۱۷ استراتژی بازاریابی قدرتمند برای رشد سریعتر کسب و کار

۵٫ کمپین های بازاریابی ایمیلی هدفمند

تلفن و رسانه های اجتماعی تنها راه ارتباط پزشکان با یکدیگر یا بیمارانشان نیست. در واقع، ۶۲ درصد از پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، ارتباط از طریق ایمیل را در مقایسه با پست مستقیم، تماس های تلفنی و مراجعه حضوری ترجیح می دهند ، طبق گزارش گرایش های صنعت بازاریابی فناوری پزشکی MedData . بنابراین اگر می‌خواهید ارجاع‌های بیشتری ایجاد کنید، امیدوارم یک کمپین بازاریابی ایمیلی را اجرا کرده باشید. اگر این کار را نکرده‌اید، احتمالاً بخشی از ۴۰ درصد شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی ذکر شده در آن گزارش هستید که استراتژی بازاریابی ایمیلی را اجرا نکرده‌اند.

همچنین، فراموش نکنید که ایمیل های خود را برای دستگاه های تحت وب موبایل بهینه سازی کنید تا به راحتی قابل خواندن باشند. هیچ کس دوست ندارد چشمک بزند تا مجبور شود آنچه شما نوشته اید را بخواند. برای چشم مضر است، درست است؟ صرف نظر از سلامت چشم، منظور من این است که مردم از دستگاه های تلفن همراه خود به دلایل زیادی از جمله خواندن ایمیل از تلفن خود استفاده می کنند. MedData می گوید، ۷۵ درصد از پزشکان به دلایل حرفه ای از گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند و بررسی ایمیل مهمترین دلیل استفاده از این دستگاه های تلفن همراه در محل کار است. بنابراین اگر سعی کرده اید با پزشک دیگری تماس بگیرید و او به پیام های پست صوتی شما پاسخ نداده است، به جای آن یک ایمیل را امتحان کنید.

۶٫ بازاریابی موبایلی برای دندانپزشکان و پزشکان

دستگاه های تلفن همراه نه تنها برای بررسی ایمیل ها، بلکه برای تحقیق در مورد اطلاعات در اینترنت نیز عالی هستند. روش‌های روزافزونی برای حمایت از تغییر پویا در نحوه مصرف محتوا (از طریق دستگاه تلفن همراه) توسط کاربران اینترنت، به‌گونه‌ای که بهتر بتوانند به بازار هدف خود برسند، در حال تبدیل شدن به ادراک تلفن همراه هستند.

برای مثال، این مطالعه موردی کلینیک‌های Sk:n توضیح می‌دهد که چگونه Sk:n توانست از طریق یک کمپین بازاریابی تلفن همراه به مخاطبان هدف خود دست یابد که منجر به افزایش ۴۲ درصدی تماس‌های افرادی شد که در مورد محصولاتشان سؤال می‌کردند . آنها این کار را با ایجاد یک کمپین کلیک به تماس تلفن همراه انجام دادند که مشتریان بالقوه را به وب سایت آنها سوق داد تا فرم درخواست مشاوره رایگان با شخصی را در مرکز تماس خود پر کنند. Sk:n متوجه شد که مخاطبان آنها دائماً در حال حرکت هستند، بنابراین بهترین راه برای دستیابی به آنها این بود که یک مشاور مستقیماً پس از پر کردن فرم مشاوره رایگان با آنها تماس بگیرد. خیلی خلاقانه درسته؟

با این حال، بازاریابی تلفن همراه فقط برای فروش محصولات بهداشتی نیست. گزارش مرکز تحقیقاتی Pew Mobile Health در سال ۲۰۱۲ تأیید می کند که ۵۲ درصد از دارندگان تلفن های هوشمند از تلفن خود برای جستجوی اطلاعات پزشکی استفاده کرده اند . بدیهی است که همه آنها به دنبال درمان های رفع موهای زائد نیستند، بلکه سایر اطلاعات بهداشتی مانند پزشکان و متخصصان منطقه/شبکه ​​خود را نیز جستجو می کنند. بنابراین چه بخواهید فروش محصول را افزایش دهید و چه مراجعه به پزشک ، باید از موبایل استفاده کنید.


۷٫
بازاریابی ویدئویی

موبایل تنها راهی نیست که می‌توانید با استراتژی بازاریابی پزشکی خود خلاق شوید. ویدئوهای آنلاین در کانال هایی مانند یوتیوب نیز بسیار موثر هستند. یکی از ویدیوهای مورد علاقه من:

درخشان درست است؟ آنها بازاریابی ویدیویی را با طراحی یک سکانس رقص که کارکنانشان با آهنگ “Happy” فارل ویلیامز به عنوان شرکت در مسابقه رقص دستکش صورتی که در سال ۲۰۰۹ برای جمع آوری بودجه برای تحقیقات سرطان سینه آغاز شد، یاد گرفتند، به سطح دیگری بردند. و حدس بزنید که برنده مسابقه در سال ۲۰۱۴ چه کسی بود؟ مرکز پزشکی بیمارستان دره پومونا! برای بسیاری از بیمارستان‌ها مانند دره پومونا، ویدیوی آنلاین یک مؤلفه اساسی در تحقیقات و آگاهی بیمارستان است. به‌طور تکان‌دهنده، مطالعه Google & Compete Hospital در سال ۲۰۱۲ (که در ابتدای این پست ذکر شد)، گزارش می‌دهد که   53 درصد از بیمارانی که ویدیوهای بیمارستان را تماشا نمی‌کنند از وجود آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند. بنابراین اگر فعالیت خود را به صورت آنلاین بازاریابی نکنید، مخاطبان شما چگونه از وجود شما مطلع خواهند شد؟

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

منبع: getreferralmd

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: