ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای برای مبتدی ها

ایمیل مارکتینگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی به‌وسیله ایمیل است که شما مستقیماً با مشتری ارتباط خواهید گرفت و محصول خود را به او معرفی می‌کنید. در آخر با ارسال ایمیل‌های منظم و جذاب، او را ترغیب به خرید محصول کرده و محصول خود را می‌فروشید. البته اگر استراتژی خوبی را در پیش بگیرید، همچنان با او در ارتباط می‌مانید و این عامل پیروزی شما خواهد بود. ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی می باشد که در آن به‌واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه خواهیم داد.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

تفاوت ایمیل مارکتینگ درقدیم و حال

درگذشته ایمیل مارکتینگ به‌صورت ارسال ایمیل‌های انبوه به افراد ناشناس انجام می‌شد. ممکن بود بیشتر آن‌ها به حرفه‌ای مشغول بودند که اصلاً ربطی به حرفه ما نداشت. اما بیشتر ایمیل‌ها بی‌هدف ارسال می‌شد. البته مشکل دیگری که ایمیل مارکتینگ درگذشته داشت همانند مشکل عضوگیری‌ تلگرام بود. زمانی که شما از کسی عضو می‌خریدید، متوجه می‌شدید حدود نود درصد عضوها مجازی یا به اصطلاح فیک هستند. بقیه عضوها هم بیشتر از یک ماه است که حتی یک‌بار هم سری به تلگرام نزدند. در این صورت امکان داشت ممبرهای کانال شما زیاد باشد ولی بازدیدها نشان می‌داد که ممبرهای کانال اعضای واقعی نیستند.

ایمیل مارکتینگ درگذشته چه رابطه ای با موضوع ممبرهای تلگرام دارد؟
می‌دانید افراد بسیاری وجود دارند که چندین ایمیل ساخته‌اند و شاید ماهی یا دو ماهی و حتی سالی یک‌بار به سراغ ایمیل‌ها می‌آیند. آن ها به‌سرعت پاک‌سازی ایمیل انجام می‌دهند. بدون خواندن متن‌هایی که ناشناس هستند. شاید صاحبان برخی ایمیل‌ها اصلاً به سراغ ایمیلشان نروند. چراکه رمز ایمیلشان را فراموش کرده‌اند و یا نیازی به ایمیل ندارند و از این قبیل دلایل. پس دوباره موضوع بی‌هدف ارسال شدن پیش می‌آید که بعضی ایمیل‌ها خوانده نمی‌شوند و بعضی به‌سرعت خوانده می‌شوند و اهمیتی به آن‌ها داده نخواهد شد.

آیا ایمیل مارکتینگ هدفمند است؟

امروزه ارسال ایمیل مارکتینگ مانند گذشته بدون هدف نیست. مثلاً چنانچه شما در حرفه تبلیغات مشغول به کار هستید، کافی‌ست به صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک ایمیل بفرستید یا اگر به حرفه تولید و فروش لوازم‌ آرایشی دارویی مشغول می باشید، کافی‌ست به پزشکان و صاحبان داروخانه‌ها ایمیل بزنید. همواره تلاش کنید اقشاری از جامعه را در مشتریان خود پیدا کنید که به دلیل اهمیت ایمیل، ایمیل‌هایشان را هر روز چک می‌کنند.

لیست تهیه‌شده از مشتریانتان را بر اساس نوع نیازشان به محصول یا خدماتتان دسته‌بندی کنید. آن ها را به‌روز نگه‌دارید یعنی مشتریانی که فعالیتی نداشته‌اند از لیست خارج کنید و اگر مشتری جدیدی دارید به فهرستتان در لیست مربوط به خودشان اضافه کنید. سپس بعد از چند ماه یک ایمیل به مشتریانی که از لیست خارج کرده‌اید بدهید و برای آن‌ها نرم‌افزاری که طرفداران زیادی دارد به‌صورت دانلود رایگان پیشنهاد دهید. حتی می توانید مقاله آموزشی در ایمیل بنویسید و یا هر روش دیگری که مناسب حرفه شماست. مشتریانی که به ایمیل شما جواب دادند را مجدد در لیست خود قرار دهید.

تفاوت ایمیل مارکتینگ امروزی باگذشته این است که ایمیل‌ها ابتدا هدفمند می‌شوند و بعد ها به‌طور خودکار برنامه‌ریزی‌شده و ارسال می‌شوند. جواب ایمیل هم به‌طور خودکار بررسی خواهد شد. در حقیقت به دلیل شخصی‌سازی ایمیل، ایمیل‌ها هدفمند ارسال می‌شوند و به دست آوردن اطلاعات زیادتر و دقیق‌تر از صاحبان ایمیل وجود دارد. این کار در تولید محتوایی مناسب برای ایمیل بسیار مؤثر خواهد بود.

پنج راه برای موفق شدن در ایمیل مارکتینگ

  • موفقیت در ایمیل مارکتینگ ابتدا به تولید محتوای خوب بستگی دارد. برای نشانهگیری افرادی که نیازشان به حرفه شما مشخص‌شده است، بایستی این موارد را رعایت کنید.
    محتوای شما باید واضح و روشن بوده و اطلاعات کامل و جامعی به مشتری بدهد. بدون این‌که خواندن متن خستگی ایجاد کند. به عبارتی دیگر باید مختصر و مفید باشد.
  • به یاد داشته باشید در تولید محتوای ایمیل حتماً خواسته مشتری را در نظر بگیرید و به او گوشزد کنید.
  •  در محتوای ایمیل مارکتینگ باید، خلاقیت بکار رفته در نوع رنگ و شکل ایمیل ارسالی، جلب‌توجه کند. در ضمن به صورت مختصر و مفید نوع خدمات و کالای شرکت را بیان کنید.
  • همیشه پس از ارسال چند ایمیل تبلیغاتی حتماً ایمیل آموزشی یا تفننی برای مخاطبانتان بفرستید تا موفق شوید نظرشان را جلب کنید.
  • برای مخاطبان ایمیل مارکتینگ خود، کنجکاوی به وجود بیاورید. به نحوی که حتی مخاطبین بی‌توجه، توجهشان به نوع عنوان ایمیل جلب شود. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای محصولی که نیاز مهم مخاطبان هست ایمیل ارسال کنید، موضوع ایمیل را به این صورت در نظر بگیرید: وقت آن است که دست‌به‌کار بشین!!! به هیچ عنوان از اسم محصول و خدمات در موضوع ایمیل استفاده نکنید.

نباید برندتان را به خطر نیندازید!

اسپم یا هرزنامه را فراموش کنید. چراکه با فرستادن ایمیل در پوشه هرزنامه یا اسپم، به برند خود صدمه می‌زنید و آن را بدنام خوهید کرد. ایمیل‌هایی که به‌صورت همگانی به افراد ناشناس و به تعداد زیاد ارسال می‌کنید صد‌در‌صد در پوشه اسپم قرار خواهند گرفت. ایمیل‌هایتان را در روز و ساعت خاص در هفته ارسال کنید تا از طرف مخاطبان بیشتر پیگیری شود. سرویس‌های ارسال ایمیل، به راحتی ایمیل‌های اسپم را شناسایی می‌کنند. الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که در این سیستم‌ها قرارگرفته به نحوی طراحی‌شده اند که حتی اگر ایمیل‌های انفرادی و خواسته‌شده برای کسی بفرستید، اسپم خواهد کرد. چه برسد به ایمیل‌های گروهی برای افراد ناشناخته! به همین علت است که چنانچه اشتباهی از طرف شما انجام شود، این سرویس‌ها فوراً آن را به پوشه اسپم منتقل خواهند کرد. در ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای این اتفاق به ندرت می افتد و ایمیل در اینباکس قرار می گیرد.

ارائه بهترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ از جمله ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای برای مبتدی ها را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: