انواع استراتژی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در عصر مدرن تجارت و فناوری، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی برای موفقیت سازمانی کاملاً حیاتی است. در این مطلب تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ شما را با انواع استراتژی های دیجیتال مارکتینگ آشنا می کنند. شرکت هایی که در دنیای دیجیتال پیشرفت می کنند، معمولا منابع قابل توجهی را به توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال اختصاص می دهند. در این فرآیند، سازمان‌ها می‌توانند از طریق پلت‌فرم‌های دیجیتال مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنند، که باعث افزایش درآمد مثبت و نرخ‌های تبدیل بهتر می‌شود.

از سطح نظر بالاتر، استراتژی بازاریابی فرآیند شناسایی اهداف بازاریابی خاص است. یک استراتژی بازاریابی کلی اهداف قابل دستیابی را برای کانال های سنتی (چاپ، رادیو، پخش) و دیجیتال برجسته می کند. با استفاده از استراتژی ها و اهداف تعیین شده، بازاریابان حرفه ای تکنیک های بازاریابی مختلف برای دستیابی به آن اهداف استراتژیک را ارزیابی خواهند کرد.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال چگونه است؟

  • استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل ارزیابی اهداف خاصی است که از طریق کانال های آنلاین قابل دستیابی هستند. در عصری که بسیاری از مصرف‌کنندگان با دستگاه‌های تلفن همراه خود معاملات تجاری را انجام می‌دهند، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به خوبی اجرا شده می‌تواند برای موفقیت سازمانی حیاتی باشد.در این زمینه، حسابرسی وضعیت فعلی دارایی‌های رسانه‌ای یک سازمان مهم است.
  • در نهایت، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به دنبال به حداکثر رساندن تأثیر رسانه های دارای مالکیت، پولی و درآمدی در دنیای دیجیتال است. در نتیجه، این استراتژی‌های بازاریابی کانال‌ها و رویکردهای متعددی را در بر می‌گیرد که شامل محتوای وب‌سایت و وبلاگ‌ها و همچنین تبلیغات آنلاین، توصیفات و بررسی‌ها. در پایان روز، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بر اساس نوع تجارت و صنعت مورد نظر تغییر خواهد کرد.

استراتژی بازاریابی چه تفاوتی با تاکتیک ها یا کمپین های بازاریابی دارد؟

  • در حالی که استراتژی بازاریابی شامل شناسایی اهداف است، تاکتیک های بازاریابی نشان دهنده گام ها یا اقدامات خاص مورد نیاز برای دستیابی به آن اهداف است. در فرآیند ایجاد استراتژی بازاریابی، لازم است تاکتیک هایی نیز برای ترسیم برنامه و جدول زمانی ایجاد شود. در غیر این صورت، اجرای صحیح استراتژی بازاریابی و دستیابی به اهداف بازاریابی ممکن است دشوار باشد اگر غیرممکن نباشد.
  • کمپین های بازاریابی دیجیتال نیز برای ارزیابی در این بحث حیاتی هستند. این کمپین های دیجیتال شامل اجرای استراتژی های بازاریابی در تمام کانال های دیجیتال یک سازمان است. تاکتیک های بازاریابی مورد استفاده برای اجرای این کمپین ها اغلب بر اساس کانال، مخاطبان و عوامل دیگر متفاوت است. اما یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر پیامی مشابه را در چندین کانال منعکس خواهد کرد.

چند نمونه رایج از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال چیست؟

  • تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ بی شماری وجود دارد که اغلب برای دستیابی به اهداف مختلف سازمانی و استراتژی های بازاریابی تنظیم می شوند. اما چندین تاکتیک رایج بازاریابی دیجیتال وجود دارد که بسیاری از سازمان ها با موفقیت از آنها استفاده می کنند، از جمله:
  •  ۱٫بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO):سئو به تمرین بهینه سازی محتوا برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی اصلی اشاره دارد. با پیروی از شیوه های سئو ثابت شده با تمام محتوای دیجیتال، سازمان ها بهتر می توانند از طریق موتورهای جستجوی اصلی به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنند.
  • ۲٫بازاریابی رسانه های اجتماعی یا(SMM) که عبارت از  عمل استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان و برقراری ارتباط با پیام های شرکتی است. کسب‌وکارهایی که از تاکتیک‌های SMM به طور مؤثر استفاده می‌کنند، می‌توانند مستقیماً از طریق کانال اجتماعی دلخواه خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند.
  • ۳٫تبلیغات دیجیتال که به قرار دادن تبلیغات شرکت در مکان های آنلاین مختلف از جمله موتورهای جستجو و شبکه های رسانه های اجتماعی اشاره دارد. قرار دادن پولی در نتایج جستجو و تبلیغات پاپ آپ نمونه هایی از تبلیغات دیجیتال هستند
  • ۴٫تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC):زیرمجموعه ای از تبلیغات دیجیتال است که در آن شرکت ها تبلیغات را با وب سایت شخص ثالث برای هدایت ترافیک آنلاین انجام می دهند. اما برخلاف سایر اشکال تبلیغات، شرکت‌ها تنها زمانی هزینه تبلیغات PPC را پرداخت می‌کنند که کاربر روی لینک کلیک کند.
  • ۵٫بازاریابی محتوا:عبارت از  روشی است برای استفاده از کانال های رسانه ای متعلق به یک شرکت برای هدف قرار دادن مشتریان احتمالی. وقتی شرکت‌ها به طور منظم محتوای با کیفیت بالا تولید و ارسال می‌کنند، می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی و افزایش ترافیک به وب‌سایت آنها کمک کند.
  • در مجموع، تاکتیک های بازاریابی مختلفی وجود دارد که سازمان ها هر روز از آنها استفاده می کنند. بازاریابان موفق می توانند اهداف را به وضوح شناسایی کنند و سپس تاکتیک های مناسب را برای دستیابی به آن اهداف انتخاب کنند، در حالی که تمرکز خود را بر استراتژی کلی، نیازهای تجاری و محدودیت های بودجه حفظ می کنند.
  •  

کدام یک از انواع استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای سازمان من بهترین است؟

  • اجراء یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایده آل می تواند از سازمانی به سازمان دیگر نوسان زیادی داشته باشد. به هر حال، دستورالعمل‌های کلی کسب‌وکار و اهداف بازاریابی خاص، تفاوت‌ها را منعکس می‌کنند، که اغلب بر اساس فرهنگ، پیشنهادات محصول، اهداف درآمدی و موارد مشابه است.اما با همسو کردن استراتژی‌ها و تاکتیک‌های متعدد با اهداف کسب‌وکار هوشمند و شخصیت خریدار SEO و بازاریابی محتوا با هزینه کم برای تحقق اهداف بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. مانع کمتر ورود و هزینه برای این تاکتیک ها، سازمان ها را با هر شکل و اندازه ای قادر می سازد از مزیت استفاده کنند.
  • منبعama.org

آیا برای اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به کمک نیاز دارید؟

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: