اقدامات لازم برای ایمیل مارکتینگ حرفه ای!

ایمیل مارکتینگ آژانس تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در این مطلب که تیم نویسندگان آسابرندینگ برای شما آماده نموده است، به سراغ یکی از ابزارهای قدیمی دیجیتال مارکتینگ، یعنی ایمیل مارکتینگ رفتیم که هرچند قدیمی است ولی همچنان مورد توجه برندهای بزرگ هست و مشتریان خاص خودش را هم دارد. دنیای کسب‌و‌کار امروزی با تکنولوژی ترکیب شده است. بازاریابی دیجیتال و تکنیک‌هایی که برای همه گیری محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور مستمر دستخوش تغییرات می‌شوند. در میان راهکارهای بازاریابی در دنیای دیجیتال، ایمیل مارکتینگ همچنان به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار برای افزایش فروش و کسب سود، شناخته می‌شود. در این بلاگ قصد داریم به ۸ تکنیک فوق العاده و قوی اشاره کنیم که برای موفقیت در پروژه‌های ایمیل مارکتینگ معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنیک‌های مختلف ایمیل مارکتینگ

بارها اتفاق افتاده است که در حین چک کردن ایمیل‌های خود با محتوای تبلیغاتی و ایمیل‌هایی مواجه شوید که محصول یا خدمت خاصی را احتمالا با شرایط ویژه پیشنهاد می‌کنند. این ایمیل‌ها ممکن است به دلیل عضویت شما در برخی فروشگاه‌های خاص، تجربه استفاده از محصولات و خدمات مختلف و یا حتی کاملا تصادفی برای شما ارسال شده باشد. میزان توجه و واکنش شما به ایمیل‌های تبلیغاتی تا حد زیادی به تکنیک‌هایی بستگی دارد که در طراحی و ارسال ایمیل، از سوی فرستنده آن مدنظر گرفته شده است. در ادامه این تکنیک‌ها را بررسی می‌کنیم:

۱٫محتوای ایمیل را برای مخاطبان مختلف شخصی‌سازی کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۰% از برندها هنوز نتوانسته اند در سفارشی‌سازی و ارائه محتوای مرتبط با افراد مختلف، خیلی موفق عمل کنند. چنانچه یک محتوای یکسان را برای افرادی با سلیقه‌ها و ترجیحات مختلف ارسال کنید، مطمئن باشید که بازخورد و نتیجه قابل توجهی را دریافت نخواهید کرد. برای کسب نتیجه مطلوب، جامعه هدف خود را دقیق مشخص کرده و محتوای ایمیل را متناسب با نیازها و خواسته‌های هر بخش، به خوبی سفارشی‌سازی کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا ۱۰۰ ایونت مارکتینگ!

۲٫یک عنوان مناسب برای ایمیل انتخاب کنید

بررسی‌ها نشان داده است که عناوین انتخابی در ایمیل مارکتینگ، درصورتی که از ۷۰ کاراکتر طولانی‌تر باشند، نرخ بازخورد و کلیک زیادی به دنبال نخواهند داشت. در کنار توجه به محتوای مناسب و جذاب برای مخاطب، توجه کنید که عنوان ایمیل، بسیار طولانی یا خیلی کوتاه نباشد. عناوین بسیار کوتاه، موضوع مورد نظر را به درستی و به طور کامل به مخاطب انتقال نمی‌دهند، در مقابل، عناوین بسیار طولانی نیز، ممکن است از حوصله مطالعه مخاطب خارج باشد.

۳٫با یک زمان‌بندی مناسب ایمیل بفرستید!

زمان‌بندی، یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در اکثر اقدامات دیجیتال مارکتینگ و به خصوص ایمیل مارکتینگ است. اینکه مخاطبان شما در چه ساعتی از شبانه‌روز، ایمیل شما را دریافت کنند، بر میزان بازخورد و افزایش سود حاصل از ایمیل مارکتینگ قطعا بسیار اثرگذار است. بررسی‌ها نشان داده که ارسال ایمیل بین ساعت ۱۰ و ۱۱ صبح روزهای تعطیل، نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد؛ اما ممکن است این نکته برای همه کسب‌و‌کارها، نتیجه یکسانی به دنبال نداشته باشد. بسته به نوع محتوا، استراتژی‌های رقابتی شما و مخاطبانی که ایمیل را دریافت می‌کنند، این زمان‌بندی احتمال دارد متفاوت باشد.

۴٫ محتوا و بیان جذابی برای ایمیل خود مدنظر قرار دهید

هنگامی‌که مخاطب شما، ایمیل را باز می‌کند، لحن مناسب و جذابیت محتوای پیام شما، در میزان واکنش او قطعا بسیار اثرگذار است. استفاده از محتوای سفارشی مرتبط با جامعه هدف و لحن داستان‌سرایی، مخاطب را به ادامه مطالعه و کلیک بر روی لینک ایمیل، و رسیدن شما به هدفتان ترغیب می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۲ مدل کسب و کار

۵٫ایمیل شما باید از لحاظ ظاهری جذاب باشد

استفاده از تصاویر جذاب، ارتباط مخاطب با پیام و محتوای موردنظر شما را افزایش می‌دهد. ترکیب محتوا و تصویر مناسب به شما امکان می‌دهد اثربخشی پروژه ایمیل مارکتینگ خود را خیلی خوب افزایش دهید.

۶٫ایمیل شما می‌بایستی به خوبی با نسخه موبایل سازگاری داشته باشد

امروزه بسیاری از کاربران، ایمیل خود را از طریق تلفن همراه چک می‌کنند. در هنگام طراحی ایمیل، برای افزایش نرخ درگیری مخاطب، علاوه بر نسخه‌های تحت وب، به نسخه‌های تبلت و تلفن همراه نیز توجه ویژه داشته باشید.

۷٫مخاطبان غیر فعال را شناسایی کنید

در ایمیل مارکتینگ، لزوما همه افرادی که ایمیل‌ها را دریافت می‌کنند، به آن پاسخ نمی‌دهند. با شناسایی این دست مخاطبان و کشف علل عدم پاسخگویی آنها، به نکات و تحلیل هایی دست خواهید یافت که در برطرف نمودن نقاط ضعف و کاستی‌ها و اجرای موفق ایمیل مارکتینگ، کمک‌کننده هستند.

۸٫تعداد مناسب و روند منطقی را در ارسال ایمیل‌ها، در نظر داشته باشید

تعداد ایمیل‌های ارسالی به مخاطبین خود را به گونه ای مدیریت کنید که در عین صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به اهداف پروژه خود نیز به خوبی دست یابید. تعداد بیش از حد ایمیل‌های تبلیغاتی بیخود، منجر به کلافگی مخاطب می‌شود. از سوی دیگر، تعداد بسیار کم ایمیل‌ها نیز ممکن است بازخورد کافی را برای شما فراهم نکند. مرور زمان، تحلیل های خیلی بهتری پیرامون این قبیل تصمیمات به شما ارائه می‌کند.

ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از راهکارهای موثر در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است که با هدف قرار دادن مخاطب درست، می‌تواند منجر به افزایش فروش و سودآوری برای شما شود. گذشت زمان و تحلیل اطلاعات و نتایج مربوط به پروژه‌های ایمیل مارکتینگ، تصمیم‌گیری پیرامون استراتژی‌های رقابتی و تکنیک‌های بازاریابی را برای مدیران کسب‌و‌کارها ساده‌تر می‌نماید.آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه تمامی راهکارهای نوین بازاریابی، کسب‌و‌کار شما را در اجرای موفق کمپین‌های دیجیتال یاری می‌کند. برای مشاوره رایگان تبلیغاتی با ما تماس بگیرید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: