آشنایی با بهترین شرکت های تبلیغاتی جهان

آژانس تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

شرکت تبلیغاتی چیست؟

بازاریابی در واقع علم مدیریت تبادل روابط است. فعالیت اصلی یک شرکت تبلیغاتی یا همان آژانس تبلیغاتی، بازاریابی یک فرآیند کسب‌وکار در خصوص ایجاد ارتباط و راضی کردن مشتریان است. با توجهی که این علم بر روی مشتریان خود دارد، بازاریابی یکی از اجزا اصلی مدیریت تمامی کسب‌وکارها است. خدمات بازاریابی معمولاً به دو صورت داخل شرکت (درون سپاری) و خارج شرکت (برون‌سپاری) انجام می‌گردند. همانطور که توضیح دادیم، این بخش مدیریت کسب‌و‌کار، تاثیر بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف سازمان دارد. در این راستا بسیاری از برندهای معتبر و بزرگ، خدمات بازاریابی خود را برون‌سپاری می‌کنند. این عمل باعث می‌شود که یک تیم مجزا و با تجربه در یک آژانس تبلیغاتی به صورت انحصاری برای اهداف بازاریابی برند مذکور تلاش کنند و عموماً با هزینه‌ای کمتر، اثربخشی بسیار خوبی را برای مشتری ایجاد می‌کنند.

در این مطلب که توسط تیم نویسندگان آسابرندینگ آماده شده است، قصد داریم تا با شرکت های تبلیغاتی معروف و بزرگ دنیا آشنا شویم، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این صنعت بسیار جذاب و رنگارنگ با ما همراه باشید.

شرکت تبلیغاتی DDB

  • واقع در ایالات متحده، نیویورک – با میانگین درآمدی: ۱.۷ میلیارد دلار (تقریبی)در سال ۱۹۴۹، بیل برنباخ، ند دویل و ماکسول دین، این غول بزرگ تبلیغاتی DDB را تاسیس کردند،‌ احتمالاً متوجه شدید که اسم این شرکت از اول نام خانوادگی موسسین آن گرفته شده است. DDB به عنوان یک شرکت تبلیغاتی بزرگ در مرکز توجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار گرفته است و این موضوع با دریافت انواع جوایز بین‌المللی و معتبر تقویت می‌شود. با وجود این که این شرکت تبلیغاتی بزرگ، اصطلاحاً زیر خط رادار پرواز می‌کند، ‌ولی با برند‌های بسیار زیادی همکاری می‌کند، برای مثال می‌توان به هاینیکن، یوبی‌سافت، ولکس‌واگن و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که این شرکت عضو گروه Omnicom نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک آژانس تبلیغاتی به بیزینس شما کمک می کند؟

شرکت تبلیغاتی BBDO

  • واقع در ایالات متحده، نیویورک – با میانگین درآمد: ۱.۸ میلیارد دلار (تقریبی) این شرکت نیز همانند افسانه شرکت‌های موفق در تمامی صنایع، کار خود را در ابتدا از یک اتاق کوچک در سال ۱۸۹۱ آغاز کرد. BBDO یکی از سه شرکت اصلی تبلیغاتی عضو گروه Omnicom است. از نظر فعالان این صنعت، این شرکت پرافتخارترین و اثربخش‌ترین شرکت تبلیغاتی با بیشتر از ۱۵ هزار نفر کارمند در ۲۸۹ دفتر در ۸۱ کشور است. شهرت BBDO در تمامی کشورها مشهور است. لیست مشتریان این شرکت تبلیغاتی بسیار گسترده است و برای نمونه می‌توان به Airbnb، Ebay، سامسونگ و دیگر شرکت های بزرگ امریکایی اشاره کرد.

آژانس تبلیغاتی Bluefocus Communication Group

  • واقع در چین، پکن – با میانگین درآمد: ۱.۹ میلیارد دلار (تقریبی) «ما متخصصین مدیریت برند با دانش کسب‌وکار هستیم.»جمله‌ای که دیدید توصیف این شرکت تبلیغاتی از خودش است. Bluefocus که در سال ۱۹۹۶ تاسیس گردید، امروزه محل کار حدود ۶ هزار کارمند در ۱۰۰ دفتر در ۱۰ کشور است. این شرکت که تخصص خود را Brand Management اعلام نموده است با بیشتر از ۱۰۰۰ مشتری معتبر بین‌المللی همکاری داشته است، برای نمونه می‌توان به بی‌ام‌و، لنوو، توشیبا و … اشاره نمود.

شرکت تبلیغاتی Ogilvy

  • واقع در ایالات متحده، نیویورک – با میانگین درآمد: ۲.۱۳ میلیارد دلار (تقریبی)شرکت تبلیغاتی Ogilvy یکی از شرکت های تبلیغاتی بسیار بزرگ فعال در صنعت بازاریابی است. این شرکت در سال ۱۹۴۸ توسط دیوید اگیلوی تاسیس گردید. این شرکت تبلیغاتی نیز با حداقل سرمایه و امکانات و فقط با دو نفر جمعیت فعالیت خود را آغاز کرد ولی امروزه شرکت تبلیغاتی Ogilvy در ۱۶۹ شهر با ۴۵۰ دفتر حضور دارد. این شرکت عضو گروه WPP است و لیست گسترده‌ای از خدمات بازاریابی شامل: تبلیغات، روابط عمومی، رویدادهای عمومی، برندسازی، بازاریابی خریداران، ارتباطات سلامت و بازاریابی دیجیتال، را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این غول‌های تبلیغاتی با برندهای معتبری همکاری می کنند که برای مثال می‌توان به موتورولا، KFC، آمازون و غیره اشاره نمود.

آژانس تبلیغاتی Epsilon

  • واقع در ایالات متحده، تگزاس – با میانگین درآمد: ۲.۲ میلیارد دلار (تقریبی)شرکت Epsilon بیشتر از ۴۰ سال است که به رشد کسب‌و‌کار برندها کمک نموده است. این شرکت بازاریابی جهانی محل کار حدود ۸ هزار نفر کارمند در ۷۰ دفتر است و زیر مجموعه شرکت Alliance Data Systems نیز می‌باشد. تخصص این شرکت تبلیغاتی در حوزه‌های داده، بینش مشتریان، ایمیل، وفاداری، CRM و استراتژی دیجیتال است. رسانه Ad Age این شرکت تبلیغاتی را به عنوان برترین شرکت در حوزه CRM جهانی، تبلیغات مستقیم و بزرگترین شرکت تبلیغاتی موبایل در ایالات متحده معرفی نموده است.

شرکت تبلیغاتی Dentsu

  • واقع در ژاپن، توکیو – با میانگین درآمد: ۲.۳۸ میلیارد دلار (تقریبی) شرکت تبلیغاتی Dentsu بزرگترین آژانس تبلیغاتی در کشور ژاپن است. این آژانس طیف وسیع و گسترده ای از خدمات را در ۸ حوزه کسب‌و‌کار شامل: بازاریابی دیجیتال، دایره خلاقیت، روابط عمومی رسانه، Promotionها، محتوا و Global Business ارائه می‌دهد. Dentsu در سال ۱۹۰۱ تاسیس شد و با برندهایی مثل facebook فعالیت داشته است.

شرکت تبلیغاتی Deloitte Digital

  • واقع در ایالات متحده، نیویورک – با میانگین درآمد: ۲.۶ میلیارد دلار (تقریبی)Deloitte Digital یک شرکتی تبلیغاتی دیجیتال زیر چتر شرکت مشاوره Deloitte است. این شرکت که فقط ۶ سال از تاریخ تاسیس آن گذشته است، مدل‌های سنتی بازاریابی را دستخوش تغییرات عظیمی نموده است. این شرکت تبلیغاتی از استراتژی تا لاجستیک به علاوه برندسازی و امنیت سایبری را پشتیبانی می‌کند، البته خدمات این شرکت تنها به اینگونه موارد محدود نمی‌شود. Deloitte Digital به تازگی استعداد‌های درخشان شرکت فروش خلاقیت Heat و آژانس سوئدی Acne را جذب خود کرده است.

آژانس تبلیغاتی IBM iX

  • واقع در ایالات متحده، نیویورک – با میانگین درآمد: ۳ میلیارد دلار (تقریبی)با بیش از ۱۵ هزار کارمند و ۳۷ استودیو در سراسر دنیا، شرکت تبلیغاتی IBM iX به عنوان همکار طراحی مشتریانش فعالیت می‌نماید. این آژانس از سیاست‌های IBM Design Thinking به منظور ایده‌های طراحی و حل مشکلات سازمانی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: سال جدید ۱۴۰۰ با هدیه متفاوت آسابرندینگ به صاحبان کسب و کار!

شرکت تبلیغاتی PwC Digital Services

  • واقع در ایالات متحده، فلوریدا – با میانگین درآمد: ۳.۳ میلیارد دلار (تقریبی)شرکت تبلیغاتی PwC Digital Services به عنوان بازو و نقطه قوت شرکت PricewaterhouseCoopers، یک شرکت مشاوره بین‌المللی فعال است. با بیشتر از ۱۰ هزار نفر عضو سراسر دنیا، خدمات شرکت تبلیغاتی PwC در حوزه نوآوری، استراتژی،تکنولوژی، تجربه، بینش و برندسازی فعالیت می‌کند. رسانه Ad Age این شرکت تبلیغاتی را به عنوان یکی از بزرگترین آژانس‌های دیجیتال و آژانس بازاریابی موبایل در سال ۲۰۱۵ در جهان معرفی کرد.

شرکت تبلیغاتی Accenture Interactive

  • واقع در ایالات متحده، نیویورک – با میانگین درآمد: ۴.۴ میلیارد دلار (تقریبی)شرکت تبلیغاتی Accenture Interactive بزرگترین آژانس تبلیغاتی دنیا از لحاظ میانگین درآمد بوده و بیشتر از ۱۸ هزار کارمند در ۴۰ دفتر بین‌المللی برای این شرکت تبلیغاتی در حال کار هستند. این آژانس دیجیتال زیر مجموعه‌ای از شرکت مشاوره مدیریت Accenture می باشد و حدود ۱۳٪ میانگین درآمد شرکت مادر را تامین می‌کند. Interactive به تازگی مفتخر به دریافت عنوان آژانس تجربه بین‌المللی برند مازراتی شده و خدمات استراتژی دیجیتال، تبلیغات، محتوا و برنامه‌نویسی را به خوبی انجام می‌دهد.

شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ مفتخر است که توانسته خدمات بازاریابی دیجیتال و مشاوره اقتصادی و تبلیغاتی را با کیفیت بین‌المللی برای برندها و شرکت‌های بین‌المللی و داخلی فراهم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات بازاریابی دیجیتال آسابرندینگ می توانید جهت ارتباط با مشاوران این شرکت اینجا کلیک کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: