چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است؟

چرا شرکت ها از آژانس های تبلیغاتی استفاده می کنند؟

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است؟

اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود را کشف کنید. بیاموزید که چگونه مشتریان جدید جذب کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید و یک برند قوی آنلاین بسازید.

بازاریابی همیشه در مورد استفاده از ابزارهایی برای ارتباط با مخاطبان خود در مکان و زمان مناسب بوده است. در حالی که روش‌های بازاریابی سنتی هنوز در عصر مدرن ما مرتبط هستند، زمان زیادی که ما صرف و به اینترنت تکیه می‌کنیم به این معنی است که بازاریابی دیجیتال رونق گرفته است.

تخمین زده می شود که بازار جهانی تبلیغات دیجیتال و بازاریابی تا سال ۲۰۲۶ به ۷۸۶٫۲ میلیارد دلار برسد که نشان می دهد چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل در هر اندازه ای بسیار مهم است. 

(چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است؟) بازاریابی دیجیتال این روزها برای کسب و کارهای موفق بسیار عادی است و اگر استراتژی بازاریابی دیجیتال کافی نداشته باشید، بعید است که شرکت شما رشد کند.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا بازاریابی دیجیتال مهم است، چه معنایی برای کسب و کارها دارد و انواع مختلف ابزارهای بازاریابی در دسترس شماست. اگر می خواهید بدانید که چگونه بازاریابی دیجیتال می تواند منجر به بهبود فروش و رشد کسب و کار شما شود، به جای درستی آمده اید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از کانال های آنلاین برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات است. این کانال‌ها می‌توانند به اشکال مختلف، از رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا گرفته تا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) ارائه شوند. 

از نظر کسب و کار شما، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با مشتریان احتمالی و فعلی ارتباط برقرار کنید، که برای آگاهی کسب و کار و برند بسیار مهم است. 

بازاریابی دیجیتال مهم است زیرا به شما امکان می دهد در بازارهای شلوغ خلاق باشید و از رقبای خود متمایز شوید. نه تنها برای کسب و کارها ضروری است، بلکه مشتریان نیز به شدت به آن به عنوان راهی برای یافتن اطلاعات در مورد شرکت ها متکی هستند. 

هدف نهایی استراتژی بازاریابی دیجیتال ارائه کمپین هایی است که با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعددی که در اختیار دارید، از اهداف و جاه طلبی های گسترده تر شرکت پشتیبانی می کند.

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است؟

انواع مختلف بازاریابی دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چرا بازاریابی دیجیتال برای تجارت مهم است ، باید در مورد انواع مختلف بازاریابی دیجیتالی که می توانید استفاده کنید بدانید. 

۱٫ سئو 

به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO ، همه چیز در مورد استفاده از کلمات کلیدی در یک وب سایت به منظور بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک است. هر چه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر باشد، شانس بیشتری برای شناخته شدن برند شما خواهد داشت. 

علاوه بر کلمات کلیدی، عملکرد خوب سئو به پیوند داخلی، محتوای معتبر، ناوبری خوب وب سایت و سایر عوامل مهم متکی است.

۲٫ محتوا 

بازاریابی محتوا بر ارائه ارزش اضافی به مشتریان از طریق مقالات متخصص محور، وبلاگ ها، ویدئوها و سایر منابع مانند وایت پیپر تمرکز دارد. 

هدف بازاریابی محتوا ایجاد و ترویج محتوایی است که باعث آگاهی از برند، تولید سرنخ و رشد ترافیک شود. در نهایت، شما باید محتوای جذاب و آموزنده ایجاد کنید که مشتری را جذب کند و او را به سمت برند شما جذب کند.

۳٫ رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی که به سرعت به یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای یک تجارت تبدیل می شوند، راهی عالی برای تبلیغ برند شما و گسترش دامنه دسترسی شما هستند. این به شما امکان می دهد با مشتریان به شیوه ای جذاب ارتباط برقرار کنید و به آنها کمک می کند تا احساس کنند بخشی از برند هستند. 

چه اینستاگرام ، فیس‌بوک ، تیک تاک، توییتر، لینکدین یا یوتیوب، باید در نظر داشته باشید که کدام پلتفرم برای کسب‌وکار شما بهتر عمل می‌کند و کدام کانال بیشتر توسط مخاطبان هدف شما استفاده می‌شود. 

رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا به طور ارگانیک به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، اما همچنین به شما این امکان را می دهد که پست ها را تقویت کنید و محتوا را از طریق تبلیغات پولی تبلیغ کنید . 

این به محتوای شما اجازه می‌دهد تا به مخاطبان بسیار گسترده‌تری برسد، سطح تعامل در پست‌های شما را افزایش می‌دهد و به شما این فرصت را می‌دهد که به طور خاص علایق فردی و جمعیت‌شناسی را هدف قرار دهید. 

۴٫ PPC 

PPC با پرداخت مبلغی به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود، به هدایت ترافیک به وب سایت شما کمک می کند. انواع PPC عبارتند از تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات توییتر و محتوای حمایت شده لینکدین. 

اگرچه ممکن است به اندازه سایر انواع بازاریابی دیجیتال ارگانیک نباشد، اما هنوز جزء کلیدی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است.

۵٫ ایمیل 

در حالی که ممکن است توسط بسیاری از بازاریابان به عنوان یک مکتب قدیمی تلقی شود، بازاریابی ایمیلی هنوز یک ابزار بازاریابی دیجیتال ضروری است. این امکان را به شما می دهد تا ایمیل های شخصی سازی شده را برای مشتریان خود ارسال کنید و به شما کمک می کند تا به تمام جمعیت های سنی در بین مخاطبان هدف خود برسید. 

از بازاریابی ایمیلی می توان برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها، رویدادها، اخبار و مسابقات استفاده کرد. به علاوه، این یک راه عالی برای هدایت مشتریان به وب سایت شما است.

۶٫ اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی اثبات شده برای تبلیغ برند شما با استفاده از رویکردی جذاب و مدرن است. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با افرادی که حضور آنلاین بزرگی دارند، همکاری کنند، که در نهایت به معرفی برند کمک می‌کند. 

اینفلوئنسر مارکتینگ اشکال مختلفی دارد، اما معمولاً از یک اینفلوئنسر خواسته می‌شود محتوای رسانه‌های اجتماعی را منتشر کند که برند را تبلیغ می‌کند. ناگفته نماند، اما ضروری است که اینفلوئنسر در بین مخاطبان هدف شما شناخته شده باشد و چهره خوبی برای کسب و کار شما باشد.

چرا بازاریابی دیجیتال برای تجارت مهم است؟

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟ خوب، دلایل زیادی وجود دارد که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم، اما به زبان ساده، به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان بیشتری برسید و آگاهی از برند را افزایش دهید. 

همه دلایلی که در اینجا فهرست می کنیم، اگر به درستی اعمال شوند، باید به شما کمک کنند تا مشتریان جدید و قدیمی را جذب کنید و فروش آینده را افزایش دهید.

برای رشد و آگاهی برند خوب است

بازاریابی دیجیتال زمینه بازی را هموار می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر در بخش خود رقابت کنید که در غیر این صورت قابل دستیابی نبود. 

اینترنت منبع عظیمی از مشتریان بالقوه است، بنابراین با بازاریابی نام تجاری خود با استفاده از تکنیک های فوق که در مورد آن صحبت کردیم، می توانید افراد بسیار بیشتری را نسبت به حالت عادی هدف قرار دهید.

با استفاده از این کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، برند شما رشد می‌کند و به طور گسترده‌تری شناخته می‌شود و به افزایش آگاهی در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و محصولات یا خدماتی که می‌فروشید کمک می‌کند.

مشتریان آنلاین را هدف قرار می دهد

تا ژانویه ۲۰۲۳، ۵٫۱۶ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود داشته است ، به این معنی که به معنای واقعی کلمه میلیاردها نفر در آنجا وجود دارند که ممکن است به برند شما علاقه مند باشند. 

مشتریان شما آنلاین هستند و منتظر کشف نام تجاری شما هستند و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب می تواند از این پتانسیل استفاده کند. هر چه برند شما در معرض دید بیشتری قرار گیرد، احتمال جذب مشتریان جدید بیشتر می شود.

اکثر مردم در حال حاضر از اینترنت برای اطلاع از کسب و کارها استفاده می کنند، بنابراین شما دیوانه خواهید شد که حضور آنلاین نداشته باشید و در گفتگو شرکت نکنید. اگر مردم نتوانند کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، این احتمال وجود دارد که یک رقیب را انتخاب کنند و شما یک مشتری بالقوه را از دست بدهید.

مقرون به صرفه

بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی سنتی است، که برای مشاغلی که بودجه و منابع محدودی دارند ایده آل است. شما همچنین کنترل کاملی بر نحوه خرج کردن پول خود دارید و بسته به نیاز خود، جریان های بازاریابی خاصی را هدف قرار می دهید. به عنوان مثال، استفاده از Google Ads یا سفارش مدتی با یک فیلمبردار. 

همچنین به شما این امکان را می دهد که با پول خود انعطاف پذیر باشید و در صورت لزوم به استراتژی های بازاریابی مختلف بپردازید. این امر خطر هدر دادن منابع مالی گرانبها را کاهش می دهد و تضمین می کند که پول به طور موثر تخصیص می یابد.

قابل اندازه گیری

یکی دیگر از دلایل مهم اهمیت و برتری دیجیتال مارکتینگ نسبت به ابزارهای بازاریابی سنتی این است که قابل اندازه گیری است. با دیجیتال مارکتینگ، به منبع عظیمی از داده ها و معیارها دسترسی خواهید داشت ، اعم از برداشت ها، بازدیدها، زمان روی صفحه، نرخ کلیک و غیره. این بدان معنی است که شما می توانید داده های دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنید.

زمانی که نوبت به ارزیابی عملکرد استراتژی بازاریابی دیجیتال برند شما می‌شود، بسیار ارزشمند است و به شما امکان می‌دهد در صورت عملکرد ضعیف یک کمپین خاص، زمان و پول خود را به حوزه‌های دیگر اختصاص دهید. 

نه تنها می‌توانید از اشتباهات خود درس بگیرید، بلکه می‌توانید ببینید چگونه و چرا یک کمپین موفق بوده است – با استفاده از این دانش برای کمک به پیشبرد تجارت در آینده.

سریعتر و کارآمدتر 

پیاده‌سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نیز می‌تواند بسیار سریع‌تر و کارآمدتر باشد، زیرا می‌توانید بلافاصله این فرآیند را شروع کنید. 

حتی اگر پول یا منابع کمی تنگ باشد، باز هم کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به بهبود حضور آنلاین برند خود انجام دهید، مانند افزایش تعداد پست‌های رسانه‌های اجتماعی و پیاده‌سازی برخی سئوی اولیه در وب‌سایت خود.

برخی از تکنیک‌های بازاریابی سنتی نیز می‌توانند فوق‌العاده وقت‌گیر باشند، در حالی که بازاریابی دیجیتال به آزاد کردن زمان گرانبها و تخصیص مجدد آن کمک می‌کند.

بازگشت سرمایه خوب

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد کمپین روزانه را ردیابی کنید، و مطمئن شوید که می‌دانید چه کانال‌هایی عملکرد دارند و کدام‌ها با مشکل مواجه هستند. این به شما کمک می کند تا بودجه کمپین را برای بازگشت سرمایه (ROI) بالا بهینه کنید. 

به طور گسترده ای شناخته شده است که مشاغلی که در تبلیغات و بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری می کنند، بازگشت سرمایه بهتری دارند. در اینجا برخی از آمار برای پشتیبانی از این امر توسط Website Builder Expert آورده شده است :

  • ایمیل مارکتینگ بهترین میانگین بازگشت سرمایه را با ۳۶۰۰% دارد.
  • بازاریابی سئو دارای نسبت بازگشت سرمایه ۲۲:۱ است که معادل ۲۲۰۰٪ است.
  • بازاریاب هایی که به طور منظم ROI خود را محاسبه می کنند، ۱٫۶ برابر بیشتر احتمال دارد که افزایش بودجه را برای فعالیت های بازاریابی خود تضمین کنند.

به زبان ساده، هرچه مشتریان بیشتری برند شما را به صورت آنلاین مشاهده کنند، احتمال افزایش نرخ تبدیل شما وجود دارد. بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد تلاش برای تبدیل سرنخ های شما به مشتری است.

به کاربران تلفن همراه دسترسی پیدا می کند

تقریباً ۶٫۸۴ میلیارد گوشی هوشمند در جهان وجود دارد که ۴٫۷۶ میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند . یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی که به خوبی طراحی شده باشد، بهترین شانس شما برای دستیابی به این مخاطبان عظیم است و شکست در انجام این کار به این معنی است که مقدار زیادی از پتانسیل مشتری را از دست می دهید.

به عنوان یک جامعه، ما به تلفن‌های همراه خود چسبیده‌ایم و برای برقراری ارتباط، خرید، مدیریت امور مالی و مهم‌تر از آن، جستجوی اینترنت برای مارک‌هایی که با ما طنین‌انداز می‌کنند به آن‌ها تکیه می‌کنیم. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با تلفن های همراه سازگار است و سفر کاربر برای کاربران گوشی های هوشمند مناسب است. 

به شما این امکان را می دهد که از رقبای خود متمایز شوید 

وقتی می گوییم رقبای شما از ابزارهای بازاریابی دیجیتال موثر برای پیشبرد کسب و کار خود استفاده می کنند به ما اعتماد کنید. بنابراین، اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، ضروری است که همین الان شروع کنید. 

دلایل بی‌شماری وجود دارد که چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارها مهم است، اما جلوتر ماندن از رقبا مطمئناً یکی از بهترین‌ها است.

این همیشه کاری است که با رقبای خود چک کنید تا ببینید چه کاری انجام می دهند و ارزیابی کنید که چگونه می توانید کارها را بهتر انجام دهید. در نهایت، شما می خواهید استراتژی بازاریابی دیجیتال بهتری داشته باشید که ترافیک بیشتری را به سمت برند شما هدایت کند و سهم بیشتری از مشتریان را جذب کند.

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار: مراحل بعدی

اکنون می دانید که چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است، زمان آن رسیده است که یادگیری خود را بیشتر کنید و شروع به به کارگیری بخشی از این دانش جدید در عمل کنید. 

FutureLearn انواع دوره های بازاریابی دیجیتال را برای افراد در همه سطوح و مشاغل با اندازه های مختلف ارائه می دهد ، بنابراین شما می توانید راه حلی برای یادگیری پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

اگر بازاریابی دیجیتال را برای مشاوره و راهنمایی کسب‌وکار می‌خواهید، مطمئن می‌شویم که برای کمک به رشد کسب‌وکار خود و استفاده از انواع مختلف ابزارهای بازاریابی آنلاین که در این مقاله در مورد آنها صحبت کرده‌ایم، احساس قدرت می‌کنید. 

………………………………………………………

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ علاوه براینکه به عنوان یک شرکت تبلیغاتی تمامی انواع خدمات تبلیغات شما را با بهترین کیفیت انجام می دهیم، اگر علاقه مند و خواستار کارهای حرفه ای تر باشید، می توانیم مشاوره های تخصصی کسب و کار و کوچینگ حرفه ای هم برای شما با بالاترین سطح کیفیت انجام دهیم. در آسابرندینگ، جناب دکتر مهدی ثابت به عنوان یک کوچ کسب و کار در مشهد در کنار شما خواهد بود تا با مشاوره های حضوری یا مجازی کسب و کار مسیر موفقت را سریع تر و دقیق تر طی کنید و هزینه کمتری در این مسیر پرداخت کنید.

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد به شمار میرود که صفر تا صد تبلیغات را به صورت حرفه ای و تضمینی برای کسب و کارهای مختلف انجام و حمایت می کند. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همه و همه در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری انجام و پشتیابنی می شود.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مختلف مشاوره تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محتوای بصری و متنی مورد نیاز کسب و کار شما را از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و بقیه روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای افزایش و چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود عرضه میکنیم تا با رشد چند برابری شغل مواجه شوند ، ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل مختلف است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش ادمین اینستاگرام کرده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام می کنیم. خوشحال می شویم در کنار شما این مسیر را بپیمائیم ، ما در کنار شما هستیم برای رسیدن به بهتری ها …

(برای دیدن آژانش تبلیغاتی ما داخل اینستاگرام ،روی اینجا کلیلک کنید)

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: