دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال به ایجاد و انتشار محتوا از طریق کانال های رسانه های دیجیتال – وب سایت ها، صفحات فرود، رسانه های اجتماعی، ایمیل و برنامه های تلفن همراه – و ترویج آن محتوا با استفاده از انواع استراتژی ها در کانال های دیجیتالی پولی، کسب درآمد و متعلق به آن اشاره دارد. از جمله SEO، SEM، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، پیوند محتوا، اجتماعی، ایمیل، متن و موارد دیگر.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اهمیت بازاریابی دیجیتال

(دیجیتال مارکتینگ چیست؟)استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به بازاریابان کمک می کند تا اهداف را مشخص کنند، مخاطبان را هدف قرار دهند و یک برنامه بازاریابی دیجیتالی را ایجاد کنند که به بهترین وجه به آن مخاطب برسد. این استراتژی ها جهت یک کمپین یا برنامه معین و چارچوبی برای ارزیابی نتایج ارائه می کنند.

امروزه همه چیز دیجیتال است و بازاریابی دیجیتال تقریباً در هر جنبه ای از تجارت ادغام شده است و اساساً نحوه ارتباط شرکت ها با مشتریان و ارائه ارزش به آنها را تغییر می دهد.

بنابراین، اگر کسب و کار شما نتواند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را در یک بازار آنلاین جهانی و رو به رشد جهانی اجرا و اجرا کند، به سادگی قادر به رقابت نخواهید بود.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی بین کانالی ، بازاریابی چند کاناله، بازاریابی چند کاناله، یا هر اصطلاحی که شما ترجیح می دهید، همه چیز در مورد تعامل با مشتری یا مشتری بالقوه شما در هر کانال دیجیتال و هر دستگاهی است. از صندوق ورودی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی – و در سراسر لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های هوشمند – مصرف‌کنندگان امروزی به‌طور یکپارچه حرکت می‌کنند و کاملاً از شما انتظار دارند که در کنار آنها باشید و تجربه‌ای یکپارچه و یکپارچه را ارائه دهید.

برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی بین کانالی موفق، در اینجا توضیحات عمیقی از پرکاربردترین کانال های بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شکل های بازاریابی دیجیتال است که توسط بازاریابان B2B و B2C به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرد. با بازاریابی ایمیلی، داده‌های مشتری را در نقاط تماس مختلف سفر مشتری جمع‌آوری می‌کنید، آن‌ها را برای درک ترجیحات مشتریان بالقوه خود طبقه‌بندی می‌کنید و در نهایت اجازه اضافه کردن آنها را به لیست(های ایمیل) خود دریافت می‌کنید.

محتوای ایمیل می تواند شامل اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شما، اخبار مربوط به شرکت و رویدادهای شما، پیشنهادات شخصی، داستان های موفقیت مشتری، پیوندهایی به مطالعات موردی، و خلاصه های فنی یا تجاری باشد. ارزش برای اطمینان از باز شدن و خواندن ایمیل‌های شما و نه حذف فوراً ضروری است. محتوای شخصی‌شده و پیشنهادات مرتبط راه زیادی برای افزایش تعامل دارند.

بازاریابی ایمیلی بخشی از هنر و بخشی علم است. ایمیل‌ها و دارایی‌های دیجیتال شما باید جذاب و جذاب باشند، اما باید تعادلی بین ارسال ایمیل‌های زیاد و عدم ارسال کافی وجود داشته باشد.

بازاریابی ویدیویی

ویدئو یکی از قوی ترین کانال های بازاریابی دیجیتال موجود است. مردم ویدیو را دوست دارند. آنها برای سرگرمی و تحقیق ویدیوها را تماشا می کنند و ویدیوها را به اشتراک می گذارند. در واقع، یوتیوب بیش از دو میلیارد بیننده ماهانه گزارش کرده است که وارد سیستم شده اند. هم خریداران B2B و هم مصرف کنندگان B2C به لطف ویدیو تصمیم به خرید می گیرند .

بازاریابی ویدیویی باعث ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک دیجیتال و افزایش نرخ تبدیل می شود. ویدیوهای تعبیه شده در محتوای وبلاگ برای سال ها سنگ بنای استراتژی های بازاریابی محتوای B2B و B2C بوده است.

به اشتراک گذاری ویدیو کلید جلب توجه بیشتر به محتوای شماست. به همین دلیل است که می خواهید از سایت های شخص ثالث مانند یوتیوب استفاده کنید و ویدیوها را در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید. دیگران را تشویق کنید ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند.

ویدیوهای خود را کوتاه و دقیق نگه دارید. دامنه توجه کوتاه است، بنابراین نکته کلیدی ارائه محتوای عالی به شیوه ای جذاب است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی راهی عالی برای دستیابی به یک مخاطب خاص و هدفمند و ارتباط مستقیم با مشتریان، مشتریان بالقوه و شرکا است. اینکه از کدام پلتفرم(های) رسانه اجتماعی استفاده می کنید به این بستگی دارد که می خواهید چه کسی را هدف قرار دهید. فیس بوک همچنان بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در سراسر جهان است. توییتر همچنان در بین خریداران B2B محبوب است. اینستاگرام و TikTok بین مصرف کنندگان نسل هزاره و نسل Z بسیار محبوب هستند و لینکدین مکانی عالی برای ارتباط با خریداران B2B در مراحل اولیه چرخه خرید است.

هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای انواع مختلفی از محتوا است، اما همه آنها بسیار متمرکز بر ویدئو/تصویر هستند. بنابراین هنگام ایجاد محتوا، همیشه به خاطر داشته باشید که چگونه می‌خواهید آن را از طریق رسانه‌های اجتماعی توزیع کنید و سپس بر اساس آن تنظیم کنید.

پلتفرم‌های مختلف به ظهور خواهند رسید، بنابراین بازاریابان باید به طور مداوم تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال را تطبیق دهند تا از هر پلتفرم موجود حداکثر استفاده را ببرند. به عنوان مثال، TikTok قبل از سپتامبر ۲۰۱۶ وجود نداشت و امروزه کاربران فعال بیشتری نسبت به لینکدین، توییتر، پینترست و اسنپ چت دارد.

پیامک (SMS و MMS)

در کنار بازاریابی ایمیلی، پیام‌های متنی مستقیم‌ترین راه برای دستیابی به مشتریان است، اما مانند رسانه‌های اجتماعی، پیام‌ها نیز باید مختصر باشند تا مؤثر باشند. تیم‌های بازاریابی می‌توانند از سرویس‌های پیام کوتاه (SMS) که فقط متنی هستند یا پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS) که می‌تواند شامل ویدیوها و گیف‌ها باشد، استفاده کنند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که در حین ارائه پیام خود، دسترسی خود را به مشتریان بالقوه و مشتریان مختلف شخصی سازی کنید. هرچه محتوای شما شخصی‌تر باشد، احتمال اینکه مورد علاقه، جذابیت و جلب توجه فرد قرار گیرد، بیشتر می‌شود. با این حال، محتوای شما باید با هدف و علاقه مخاطب هدف شما هماهنگ باشد. باید مقداری ارزش برای ایجاد تعامل و تبدیل فراهم کند.

انواع محتوا می تواند شامل کپی ایمیل، صفحات فرود، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، خلاصه کسب و کار، تبلیغات بنری، ویدئو، پیام متنی، تبلیغات، خبرنامه، بیانیه مطبوعاتی، مقاله، وبلاگ و کارت پستال دیجیتال باشد. محتوا را می توان (و باید) در سراسر کانال ها استفاده کرد، اما همه محتوای شما باید صدا و پیامی ثابت داشته باشد.

SEO و PPC (یا SEM)

یک استراتژی خوب بهینه‌سازی موتور جستجو ( SEO ) محتوای وب‌سایت (صفحات فرود، وبلاگ‌ها و غیره) را بهینه می‌کند تا بیشتر و بیشتر در نتایج جستجو ظاهر شود و باعث افزایش ترافیک به محتوای شما شود. نتایج خوب سئو به کلمات کلیدی و بهینه سازی صفحه بستگی دارد. استفاده از کلمات کلیدی تحقیق شده و کلمات کلیدی طولانی (۳+ عبارت کلمه) در سرتاسر محتوای وب شما باعث بهبود سئو و ارائه بالاترین نتایج از نظر ترافیک و تبدیل می شود. پیوند ارگانیک از صفحات شخص ثالث با اعتبار بالا راه دیگری برای بهبود رتبه صفحه و هدایت مشتریان بالقوه به سمت محتوای شما است.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به پرداخت هزینه برای هر کلیک روی یک لینک خاص اشاره دارد. موتورهای جستجو و اکثر سایت های رسانه های اجتماعی فرصت های PPC را ارائه می دهند. تبلیغات PPC در فیدهای مشتریان هدف و مشتریان احتمالی شما ظاهر می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نوعی از تبلیغات PPC است که می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. این شامل پرداخت یک موتور جستجو برای نشان دادن پیام های بازاریابی (کپی) و یک لینک در موقعیت برجسته زمانی است که بازدیدکنندگان کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند.

طراحی وب سایت و بازاریابی

وب سایت شما اغلب اولین نقطه تماس مشتریان بالقوه با شرکت و برند شما است. طراحی وب عالی می تواند برندسازی ثابت تمام دارایی های دیجیتال را ارتقا دهد. همچنین باید وب سایت شما را برای موتور جستجوی دوستانه تر کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و نرخ تبدیل (کلیک های بیشتر، ثبت نام و غیره) را بهبود بخشد.

نمایش تبلیغات

بازاریابان می توانند تبلیغات مرتبط را در سایت های شخص ثالث نمایش دهند تا به مشتریان بالقوه بیشتری دست یابند. چنین تبلیغاتی می تواند شامل بنرها، جعبه های نوار کناری، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات تعاملی باشد که به یکی از وب سایت ها یا صفحات فرود شما پیوند می دهند.

بازاریابی وابسته

بسیاری از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی، بازاریاب های وابسته هستند، زیرا از وبلاگ ها و حساب های رسانه های اجتماعی خود برای تبلیغ محصولات و خدمات مختلف استفاده می کنند. این یک نوع بازاریابی مبتنی بر عملکرد است. بازاریابان وابسته برای تبلیغ محصولات خاص کمیسیون دریافت می کنند. هرچه این بازاریابان بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری وارد کنند، سود بیشتری به دست خواهند آورد.

تبلیغات

رسانه‌های تبلیغاتی سنتی در چند سال گذشته تغییرات لرزه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند. فناوری این امکان را فراهم کرده است که خریدهای رسانه ای هدفمندتری را در پلتفرم های تلویزیونی جدید مانند نتفلیکس، هولو، یوتیوب و غیره انجام دهد. اما تلویزیون و رادیو شبکه را در نظر نگیرید، زیرا با وجود تعداد فزاینده گزینه های سرگرمی دیگر، مردم همچنان تلویزیون پخش می شوند و به رادیو گوش می دهند.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟

راه های مختلفی برای نزدیک شدن به کمپین بازاریابی دیجیتال وجود دارد. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، طیف وسیعی از تاکتیک ها، استراتژی ها و کانال هایی را در جعبه ابزار خود دارید که می توانید برای ارتباط با مخاطبان خود از آنها استفاده کنید. به طور کلی، کمپین های بازاریابی دیجیتال شامل چندین مرحله مشترک هستند:

۱

اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

دیجیتال مارکتینگ یک حوزه گسترده است. بنابراین مهم است که قبل از شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال اهداف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، آیا می خواهید آگاهی از برند ایجاد کنید؟ مشتریان جدید به دست آورید؟ تمرکز بر حفظ و وفاداری مشتری؟ ترسیم اهداف به شما کمک می کند تا استراتژی و بودجه خود را تنظیم کنید تا تأثیر خود را به حداکثر برسانید.

۲

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

سعی دارید توجه چه کسی را جلب کنید؟ هرچه جزئیات بیشتری در مورد مخاطبان هدف خود (سن، مکان، درآمد و غیره) بدانید، تعیین نحوه ارتباط با آنها آسان تر خواهد بود.

۳

کانال های بازاریابی مناسب و تاکتیک های بازاریابی را شناسایی کنید

اکنون که می دانید به چه کسانی می خواهید برسید، باید تصمیم بگیرید که چگونه (و به چه میزان) می خواهید به آنها برسید. فرض کنید شما یک بازاریاب دیجیتال B2C هستید که سعی می کند با مشتریان جوان تر ارتباط برقرار کند. در این صورت، ممکن است بیشتر از بودجه خود را به تبلیغات رسانه های اجتماعی در پلتفرم های خاص اختصاص دهید تا اینکه بیشتر تلاش (و پول) خود را برای انتشار وبلاگ اختصاص دهید.

۴

محتوا و پیام رسانی را برای هر کانال توسعه و بهینه کنید

داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید در مورد مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که مشتریان شما مرور با تلفن خود را به لپ‌تاپ ترجیح می‌دهند، محتوایی که دریافت می‌کنند باید برای مشاهده موبایل بهینه شود. اما ممکن است این کافی نباشد. مشتریان با برندها در کانال های مختلف به صورت غیر خطی تعامل دارند. بنابراین باید مطمئن شوید که هر محتوایی دارای صدای برند و پیام‌های ثابتی است. ثبات از سردرگمی در مورد برند شما و ارزشی که ارائه می‌دهید جلوگیری می‌کند.

۵

اندازه گیری کمپین در معیارهای کلیدی

معیارهای کلیدی را اندازه بگیرید و بر اساس آن نتایج تکرار کنید. اگر عملکرد خود را بر اساس معیارهای کلیدی که قبلاً تعریف کرده‌اید اندازه‌گیری نکنید، چگونه متوجه خواهید شد که آیا کمپین به خوبی کار می‌کند یا به طور مداوم بهبود می‌یابد؟ اندازه‌گیری نتایج در طول زمان تضمین می‌کند که با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید، وفاداری را افزایش می‌دهید، و از برند حمایت می‌کنید.

بازاریابی دیجیتال متقابل

بازاریابی بین کانالی – یا بازاریابی چند کانالی – شامل استفاده از انواع کانال های مختلف است. بازاریابی بین کانالی فراتر از بازاریابی سنتی است (و همچنین شامل آن می شود). در این دنیای دیجیتال، یک بازاریاب مجبور است از کانال های متعددی استفاده کند تا از خواسته های مخاطبان مطلع شود. بسته به پایگاه مشتری هدف خود، ممکن است نیاز داشته باشید از کانال های مختلفی استفاده کنید: رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب، متن، تلویزیون و رادیو. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد ترجیحات، موقعیت ها و علایق مشتریان و مشتریان بالقوه خود داشته باشید، بهتر می توانید یک استراتژی بازاریابی با محتوای مناسب ارائه شده از طریق کانال های مناسب ایجاد کنید.

مشتریان دوست دارند از کانالی به کانال دیگر بپرند. آن‌ها می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی به یک وب‌سایت تا یک دستیار دیجیتالی برای ایمیل ارسال کنند. شما باید با آنها همراه باشید و یک سفر یکپارچه مشتری را در همه کانال ها ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که همه کانال های شما باید با صدا و پیام شما هماهنگ باشند. سفر نامتجانس مشتری در کانال های مختلف مشتریان را خاموش می کند. برای ثبات در بازاریابی متقابل دیجیتال خود تلاش کنید.

بازاریابی داستان سرایی است. اگر جزییات متفاوت بود چقدر گیج کننده و گیج کننده بود؟ اگر لحن و صدا تغییر کرد؟ مخاطب شما قادر به ادامه دادن نخواهد بود. آن‌ها ممکن است پیامی را که می‌خواهید به آن منتقل کنید درک نکنند و نخواهند شنید که داستان چگونه به پایان می‌رسد.

سفر مشتری باید خوشایند باشد. محتوا بدون توجه به کانال باید به راحتی خوانده شود، دیده شود و هضم شود. وب سایت ها باید آسان برای پیمایش، تبلیغات آسان برای درک، و گرافیکی برای چشم دلپذیر باشد.

بازاریابی دیجیتال در مورد داشتن یک مکالمه دیجیتالی با مشتریان است. شما می خواهید بهترین تاثیر ممکن را بگذارید تا آنها همچنان با شما صحبت کنند.

KPI های دیجیتال مارکتینگ

شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی دیجیتال (KPI) برای اندازه گیری عملکرد کمپین بازاریابی استفاده می شود . بازاریابان دیجیتال می توانند از تعدادی KPI برای ردیابی نتایج استفاده کنند. همانطور که روی استراتژی خود کار می کنید، تعیین شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی دیجیتال خاص، تعیین اهداف و اهداف و اندازه گیری عملکرد کمپین، از جمله داده های زیر را آسان تر می کند:

  • بازگرداندن بازدیدکنندگان به وب سایت نشان دهنده تعامل است زیرا بازدیدکنندگان برای مصرف محتوای بیشتر یا انجام یک اقدام خاص به وب سایت/صفحه فرود شما برمی گردند.
  • نخستین دیدار. درک کنید که مردم چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند و پس از آن چقدر درگیر هستند.
  • منابع ترافیک وب نشان می دهد که مردم چگونه وب سایت/صفحه فرود شما را پیدا می کنند.
  • مجموع بازدیدها تعداد جلسات مرور منفرد توسط بازدیدکنندگان فردی سایت شما.
  • مجموع بازدیدهای منحصر به فرد تعداد افرادی که از وب سایت/صفحه فرود شما بازدید کرده اند.
  • نرخ کلیک (CTR). درصد افرادی که روی یک CTA یا پیوند کلیک کردند.
  • میانگین زمان در صفحه میانگین زمانی که همه کاربران در یک صفحه صرف می کنند.
  • ROI بازاریابی (بازده سرمایه گذاری). میزان درآمد یک کمپین بازاریابی در مقایسه با هزینه اجرای آن کمپین چقدر است.

بسته به نوع کمپین هایی که اجرا می کنید، صدها KPI ممکن وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

کدام نوع بازاریابی دیجیتال بهتر است؟

بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کار و همه صنایع کار می کند، اما هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. شرکت های مختلف برای دستیابی به اهداف خود نیاز به استفاده از تاکتیک های دیجیتال متفاوت دارند. بهترین تاکتیک ها به عوامل مختلفی مانند اندازه تیم بازاریابی، بودجه، مخاطبان هدف و اهداف تجاری شما بستگی دارد.

کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​(SMB) ممکن است استراتژی‌های سئوی ارگانیک، استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، و تقویم‌های وبلاگ‌نویسی را توسعه دهند، زیرا این تاکتیک‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری کم یا بدون نیاز دارند.

شرکت‌های بزرگ‌تر معمولاً به برنامه‌های پولی گسترش می‌دهند تا اهداف تجاری گسترده‌تری را ارائه کنند. این تاکتیک‌ها می‌تواند شامل اشتراک دارایی‌های دیجیتال، تولید وبینار/پست‌های اینترنتی، تمرکز بر بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) و سرمایه‌گذاری در رسانه‌های پولی یا بازاریابی PPC باشد.

بازاریابی دیجیتال در مقابل رسانه های دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از فعالیت ها یا تاکتیک ها است. رسانه های دیجیتال به مجموعه ای از فرم ها، قالب ها و پلتفرم ها اطلاق می شود که عبارتند از:

  • ایمیل ها
  • SMS و MMS
  • اعلان‌های درون‌برنامه/فشار
  • رسانه های اجتماعی (اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین، فیس بوک، اسنپ چت، توییتر، پینترست)
  • صوتی (Spotify، Pandora، Apple Music)
  • تبلیغات دیجیتال (تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ آپ)
  • ویدیو (YouTube، Netflix، Hulu)

بازاریابان دیجیتال از رسانه های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند. به عبارت دیگر، بازاریابی دیجیتال استراتژی است و رسانه دیجیتال ابزار است.

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی اینترنتی

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمی متفاوت هستند، اگرچه بین این دو همپوشانی وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از فعالیت ها و تاکتیک ها اطلاق می شود که از انواع کانال های رسانه های دیجیتال استفاده می کنند.

بازاریابی اینترنتی زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. برای اتصال به سرنخ ها نیاز به اینترنت دارد. همه انواع بازاریابی اینترنتی دیجیتال مارکتینگ هستند، اما همه انواع بازاریابی دیجیتال بازاریابی اینترنتی نیستند. به عنوان مثال، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای دیجیتال، تبلیغات رادیویی و پیام های متنی (SMS) در زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند اما نه بازاریابی اینترنتی.

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی ورودی

در مقایسه با بازاریابی دیجیتال، بازاریابی درونگرا بیشتر یک استراتژی منسجم است که از برخی تاکتیک های بازاریابی دیجیتالی استفاده می شود تا مشتریان بالقوه را به محتوا/دارایی دیجیتالی که ارائه می شود، بیاورند. بازاریابی ورودی بسیار معیار محور است، با تمرکز بر ورود و سپس فشار دادن مشتریان به قیف فروش، در نهایت منجر به جذب مشتریان واجد شرایط بازاریابی (MQL) و تبدیل می شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ ارتباط مستقیم بین شرکت‌ها و مشتریانشان را امکان‌پذیر می‌سازد، زیرا این مشتریان در مسیر خرید منحصر به فرد خود سفر می‌کنند. بازاریابی دیجیتال به بازاریابان نوآور کمک می کند تا محتوا و پیشنهادات مناسب را در زمان مناسب، در کانال هایی که مشتریان بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند، ارائه دهند. با استفاده از KPIهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان می‌توانند بفهمند که چه استراتژی‌هایی کار می‌کردند و چقدر خوب کار می‌کردند و به بهبود مستمر، افزایش تعامل مشتری و بهبود بازگشت سرمایه بازاریابی کمک می‌کردند.

اگر به خوبی انجام شود، بازاریابی دیجیتال هم برای مشتریان و هم برای شرکت ها سودمند است. با شخصی سازی مناسب محتوا و پیشنهادات به هر فرد، مشتریان احساس می کنند که برند شما نیازهای آنها را درک می کند و می تواند خدمات یا محصول ارزشمندی را به آنها ارائه دهد. این در نهایت اعتماد آنها را عمیق تر می کند و آنها را به حامیان وفادار برند تبدیل می کند. مزایای بسیاری از بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها نیز وجود دارد. این شامل:

  • افزایش دسترسی. اکثر مردم سفرهای خرید خود را به صورت آنلاین و از طریق کانال های دیجیتال مختلف آغاز می کنند.
  • هدف گیری دقیق بازاریابان می توانند با استفاده از استراتژی های سئو و رسانه های اجتماعی به خریداران واجد شرایط بیشتری دسترسی پیدا کنند. این به نوبه خود باعث افزایش تبدیل، درآمد و حمایت از برند می شود.
  • چابکی. اگر اهداف شما تغییر کند، معمولاً اصلاح تاکتیک های بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
  • قابلیت اندازه گیری بازاریابی دیجیتال درجه بیشتری از اسناد را فراهم می کند تا بازاریابان بدانند کدام تاکتیک ها واقعاً باعث رشد می شوند.

بازاریابی دیجیتال: B2B در مقابل B2C

هدف نهایی بازاریابی دیجیتال، سوق دادن مشتری یا خریدار به سمت خرید است. بازاریابی دیجیتال به تیم‌های بازاریابی B2B و B2C اجازه می‌دهد تا از طریق تاکتیک‌های بازاریابی سنتی‌تر با مخاطبان وسیع‌تری از حد امکان تعامل داشته باشند. آنها همچنین می توانند مشتریان بالقوه مرتبط تری را هدف قرار دهند و ROI بازاریابی را افزایش دهند.

بازاریابی دیجیتال B2B

هدف اصلی بازاریابی دیجیتال B2B، هدایت سرنخ‌های با کیفیت بالا به تیم‌های فروش B2B، تضمین نرخ تبدیل بالاتر است. چرخه‌های خرید B2B اغلب طولانی هستند زیرا محصولات/خدمات پیچیده‌تر، گران‌تر هستند و نیاز به مشارکت افراد بیشتری دارند.

به عنوان مثال، یک محصول ممکن است در صنایع مختلف یا عمودی فروخته شود، و هر حساب دارای ذینفعان متفاوتی است که اغلب در چندین کانال مشارکت دارند. میزان هماهنگی مورد نیاز بین خطوط کسب و کار زیاد است.

کانال‌هایی که معمولاً توسط تیم‌های بازاریابی دیجیتال B2B استفاده می‌شوند، متمرکز بر تجارت هستند، مانند ایمیل، پخش‌های اینترنتی، ویدیو، لینکدین و توییتر.

درباره بازاریابی دیجیتال B2B بیشتر بدانید

بازاریابی دیجیتال B2C

هدف اصلی بازاریابی دیجیتال B2C این است که مشتریان و مشتریان بالقوه را با افزایش ترافیک وب سایت و افزایش دیده شدن محتوای شما، به کشف و تعامل با برند شما وادار کند. تیم‌های بازاریابی دیجیتال B2C باید کانال‌های متمرکز بر مصرف‌کننده را انتخاب کنند، جایی که خریداران B2C بیشتر احتمال دارد برند شما را کشف کرده و با آن درگیر شوند.

درباره بازاریابی دیجیتال B2C بیشتر بدانید

آینده دیجیتال مارکتینگ

همه چیز با موبایل شروع شد که بازاریابی دیجیتال را به شکلی عظیم تحت تاثیر قرار داد. رفتار مصرف کننده با گذشت زمان تغییر کرده است. مشتریان اکنون از برندهای خود انتظار بیشتری دارند و ریز لحظه ها به حساب می آیند. میکرومنت چیست؟ این شامل تعامل مصرف کننده با یک برند با لمس یک دکمه و در زمان واقعی است. چالش برای بازاریابان دیجیتال اکنون در تلاقی افراد در لحظات کوچک با پیام‌های بازاریابی مرتبط است که به جای مختل کردن آنها به زندگی آنها می‌افزاید.

مشتریان اکنون انتظار تجربه ای منحصر به فرد، متصل و بدون درز در همه کانال ها و رضایت فوری دارند. شما فقط یک لحظه کوچک دارید تا توجه آنها را جلب کنید و آن را با پیامی قوی و تجربه ای لذت بخش و جذاب نگه دارید. اگر این کار را نکنید، آنها به پیشنهاد بعدی می روند. این باعث شده است که روش های قدیمی بازاریابی منسوخ شود.

بازاریابان مدرن باید رویکرد اول موبایل را با مخاطبان جهانی خود اتخاذ کنند. باید در نظر داشته باشید که مشتریان:

  • میل به همه رفتار منحصر به فرد.
  • مسئول هستند. آنها تصمیم می گیرند که چه زمانی، کجا و چگونه با برند شما تعامل داشته باشند. آنها می خواهند تجربه ای بدون اصطکاک داشته باشند و بتوانند یک مکالمه را در هر کانالی شروع کنند، که در صورت تمایل می تواند به طور یکپارچه به کانال دیگری منتقل شود.
  • آرزو می کنید در کمترین زمان ممکن اما با بیشترین آسودگی خدمات ارائه شود.
  • دیوارهای بین B2C و B2B در حال شکستن هستند. تجربه‌های لذت‌بخشی که مردم با B2C داشته‌اند باعث می‌شود آنها انتظار بیشتری از B2B داشته باشند، اما در واقع، شما همیشه برای مردم بازاریابی می‌کنید، صرف نظر از اینکه B2B یا B2C باشد. می توان گفت که اکنون B2ME است.

این ممکن است آینده باشد، اما آینده اکنون است. درست جلوی چشم همه اتفاق می افتد. شما نمی توانید پشت سر بگذارید. در واقع، شما بهتر است از منحنی جلوتر باشید.

اما یک بازاریاب دیجیتال باهوش و باهوش چه اقداماتی می تواند انجام دهد ؟

  • یک ذهنیت داده اول را اتخاذ کنید. داشتن سیالیت بیشتر داده ها و استفاده بهتر از داده هایی که دارید به شما این امکان را می دهد که مشتریان را بهتر درک کنید و نیازهای آنها را پیش بینی کنید و حتی ذره ای از وقت آنها را تلف نکنید.
  • اتوماسیون و هوشمندی را به حداکثر برسانید. برای گرفتن حجم عظیمی از داده ها و ارائه خدمات به مشتریان در زمان واقعی، به اتوماسیون بازاریابی نیاز دارید.
  • شما باید با هر مشتری منحصر به فرد، متفاوت و مناسب رفتار کنید. شما باید هوشی را که از لحظه های کوچک به دست می آورید، بگیرید و آنها را به هم بچسبانید تا تصویر کامل تری از مشتری خود داشته باشید. به این ترتیب تجربه مرتبط تری ایجاد می کنید.
  • سیالیت همه‌کانالی را در آغوش بگیرید. شما باید آماده باشید تا با مشتریان در هر کانالی و در زمان واقعی تعامل داشته باشید و اگر از کانالی به کانال دیگر رفتند با آنها همراه باشید.

………………………………………………………

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ علاوه براینکه به عنوان یک شرکت تبلیغاتی تمامی انواع خدمات تبلیغات شما را با بهترین کیفیت انجام می دهیم، اگر علاقه مند و خواستار کارهای حرفه ای تر باشید، می توانیم مشاوره های تخصصی کسب و کار و کوچینگ حرفه ای هم برای شما با بالاترین سطح کیفیت انجام دهیم. در آسابرندینگ، جناب دکتر مهدی ثابت به عنوان یک کوچ کسب و کار در مشهد در کنار شما خواهد بود تا با مشاوره های حضوری یا مجازی کسب و کار مسیر موفقت را سریع تر و دقیق تر طی کنید و هزینه کمتری در این مسیر پرداخت کنید.

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد به شمار میرود که صفر تا صد تبلیغات را به صورت حرفه ای و تضمینی برای کسب و کارهای مختلف انجام و حمایت می کند. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همه و همه در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری انجام و پشتیابنی می شود.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مختلف مشاوره تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محتوای بصری و متنی مورد نیاز کسب و کار شما را از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و بقیه روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای افزایش و چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود عرضه میکنیم تا با رشد چند برابری شغل مواجه شوند ، ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل مختلف است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش ادمین اینستاگرام کرده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام می کنیم. خوشحال می شویم در کنار شما این مسیر را بپیمائیم ، ما در کنار شما هستیم برای رسیدن به بهتری ها …

(برای دیدن آژانش تبلیغاتی ما داخل اینستاگرام ،روی اینجا کلیلک کنید)

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: